شناسهٔ خبر: 26215081 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«اشرف غنی» با وزیر خارجه هلند دیدار کرد

رئیس جمهوری افغانستان با وزیر خارجه هلند در کابل دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با «استیف بلاک» وزیر خارجه هلند و هیئت همراهش در کابل دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد مسائل افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند. همچنین وزیر خارجه هلند با اشاره به آتش‌بس دولت افغانستان با طالبان از  روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت کرد.

رئیس جمهوری افغانستان نیز از کمک و همکاری‌های هلند با افغانستان و حمایت این کشور از روند صلح، قدردانی کرد و در مورد روند اصلاحات در ادارات دولتی افغانستان به ویژه در مورد اهمیت اصلاحات در بخش امنیتی و دفاعی، صحبت کرد.

در ادامه، وزیر خارجه هلند از ادامه همکاری‌های کشورش و اتحادیه اروپا در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش صلح با افغانستان، اطمینان داد.

وزیر خارجه هلند در حالی با مقام‌های افغان در کابل دیدار می‌کند که به تازگی وزارت دفاع هلند از افزایش حضور نظامیانش در افغانستان خبر داد.

در خبر منتشر شده از سوی وزارت دفاع  هلند آمده است که این کشور در سال آینده میلادی، تامین نیروی نظامی برای ماموریت سازمان ملل در کشور مالی را متوقف خواهد کرد و در عوض بر تعداد نظامیان خود در افغانستان خواهد افزود.

در حال حاضر ۱۰۰ نظامی این کشور در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان مستقر هستند.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند نیز گفت که در خلال سال‌های آینده ۶۰  نظامی به شهر شمالی «مزارشریف» خواهند فرستاد تا در همکاری با نیروهای آلمانی، از یک واحد ویژه نظامیان افغان پشتیبانی کنند.

هلند در سال ۲۰۱۰ میلادی با فراخواندن نیروهایش از ولایت «ارزگان» اعلام کرد که ماموریت‌های جنگی نیروهایش در افغانستان پایان یافته است. از آن به بعد فقط ۱۰۰ تن از نظامیان این کشور برای ارائه آموزش و پشتیبانی از نیروهای افغانستان به حضور خود در این کشور ادامه دادند.

نظامیان هلندی از سال ۲۰۰۲ میلادی در ارزگان مستقر بوده‌اند و در اوج حضورشان در این افغانستان ۱۹۵۰ نظامی داشتند.

لازم به ذکر است که پس از پایان ماموریت جنگی نیروهای خارجی در افغانستان در سال ۲۰۱۴، حدود ۱۳ هزار نیروی ناتو ماموریت حمایت، آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغان موسوم به «حمایت قاطع» را به عهده گرفتند.

نظر شما