شناسهٔ خبر: 26214193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الوطن به نقل از معارضان سوری گزارش داد

همدستی آمریکا و کُردها با داعش علیه ارتش سوریه در «دیرالزور»

آمریکا و گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت الحمایه آمریکا است، در روند رسیدن عناصر داعش از شرق رود فرات به غرب این رود به این گروه کمک کرده‌اند تا داعش بتواند علیه ارتش سوریه عملیات کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به همراه کُردهای تحت حمایت این گروه، بار دیگر به این گروه تروریستی در سوریه کمک کردند.

روزنامه الوطن به نقل از منابع خبری معارض گزارش داد که عناصر گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت الحمایه آمریکا است، عملیات علیه داعش را در دیرالزور متوقف کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک در واقع با توقف عملیات خود، کاری کرده‌اند که عناصر داعش به آسانی بتوانند از مناطق تحت اشغال خود در شرق رود فرات، به مناطق اشغالی خود در غرب این رود برود و ائتلاف آمریکا نیز ناظر بر این امر است.

در واقع از 16 ماه جاری میلادی، عملیات نیروهای دموکراتیک و ائتلاف آمریکا علیه داعش فقط محدود به بمبارانهای پراکنده و مقطعی است.

آمریکا و نیروهای کُرد در تلاش بودند که این منطقه را به اشغال خود درآورند و به همین دلیل عمده حملات آنان بر ریف جنوبی الحسکه که در مجاورت ریف شمالی دیرالزور قرار دارد، متمرکز است.

عناصر داعش که در برابر دیدگان ائتلاف آمریکا از شرق رود فرات به غرب آن می‌روند، علیه ارتش سوریه و همپیمانانش در منطقه‌ای که از مرزهای عراق تا شهر دیرالزور امتداد دارد، دست به عملیات می‌زنند؛ مسئله‌ای که به گفته ناظران، حکایت از همدستی کُردهای تحت حمایت واشنگتن و ائتلاف آمریکا با داعش علیه ارتش سوریه دارد.

در رابطه با حمایت آمریکا از گروه داعش می‌توان به حمله جنگنده‌ ائتلاف آمریکا به مقر لشکر ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق اشاره کرد که در شامگاه یکشنبه هفته جاری رخ داد و در پی آن ۲۲ نفر از رزمندگان الحشد شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

الحشد الشعبی تاکید کرد که نیروهای این گروه از پایان عملیات آزادسازی مرزهای عراقی تاکنون با پرچم عملیات مشترک عراق در نوار مرزی مستقرند و اکنون در پی این حمله، کمیته‌ای فوق العاده برای پیگیری این مساله تشکیل شده است و نتایج آن تقدیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق می‌شود. حاکمیت عراق خط قرمز است و حفظ تمامیت اراضی و منع ورود تروریست‌ها به داخل اراضی عراق جزو وظایف ماست.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما