شناسهٔ خبر: 26213750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فوتبال‌دوستان مراقب پایگاه‌های شرط‌بندی باشند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به مسابقات جام جهانی، از علاقه‌مندان به فوتبال خواست مراقب پایگاه‌های شرط‌بندی باشند تا اسیر کلاهبرداران سایبری نشوند.

صاحب‌خبر -

فوتبال‌دوستان مراقب پایگاه‌های شرط‌بندی باشند به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 در کشور روسیه گفت: برخی از سودجویان با شبیه‌سازی صفحه درگاه‌های پرداخت بانکی، اقدام به سوء استفاده از اطلاعات حساب کاربران می‌کنند و با ایجاد صفحه‌ای جعلی، اطلاعات کارت‌ بانکی کاربران را ذخیره و مدتی بعد هر آنچه در حساب کاربر وجود داشته را به‌ حساب‌های غیرواقعی انتقال می‌دهند.

وی ادامه داد: کاربر نیز با توجه به این‌که دست به اقدامی غیرقانونی (قمار) زده‌ است، از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: پلیس فتا برحسب دستور مقام قضایی بر اساس قوانین مطرح‌شده در قانون مجازات اسلامی(مواد 705 تا 710) این پایگاه‌ها را مسدود و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

سرهنگ قاسمی گفت: این پایگاه‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران، افرادی را به‌عنوان برنده اعلام و حتی جایزه‌هایی کوچک با مبالغ کم پرداخت می‌کنند تا به این ترتیب کاربران را به سرمایه‌گذاری بیشتر ترغیب کنند.

وی با اشاره به این‌که شرط‌بندی و قمار جرم است و مجرمان باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند، عنوان کرد: این عمل از لحاظ شرعی و مذهبی نیز امری حرام و ناپسند است و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق پایگاه پلیس‌فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا تماس با شماره تلفن‌های 2187669 و 2187632 گزارش کنند.

 

نظر شما