شناسهٔ خبر: 26210839 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

بدری خبر داد:

بیشترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است/ ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر که در چهار سال اخیر ۱۱۸ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور تولید شده، گفت: بعد از بررسی های تخصصی و اظهار نظر نمایندگان مشخص شد بیشترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و با بهبود شرایط در آن، مسکن نیز از تلاطم قیمت خلاص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدیف بدری با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسولانی از بانک مرکزی و رییس سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار کرد: در این جلسه درباره وضعیت بازار مسکن و گرانی های اخیر مسکن بحث و بررسی هایی انجام شد. 

وی به ایرنا گفت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه و اعلام کرد برنامه های دولت در این حوزه توانمندسازی مردم با ارائه تسهیلات مسکن و تلاش برای بازآفرینی شهری بوده است. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی، تولید مسکن در حوزه مسکن اجتماعی صورت گرفته، همچنین دولت مدعی است در چهار سال اخیر ۱۱۸ هزار واحد مسکن اجتماعی در کشور تولید کرده که این مسکن ها توسط بنیاد مستضعفان و بهزیستی ایجاد شده است.

بدری عنوان کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این جلسه اعلام کردند که در این حوزه برنامه های موفقی داشتند و نرخ رشد مسکن نیز بر اساس نرخ رشد تورم بوده است. در این جلسه بیان کردیم نابسامانی بازار ارز و خروج آمریکا از برجام دو عامل سلب آرامش در بازار مسکن است. 

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد: بعد از بررسی های تخصصی و اظهار نظر نمایندگان مشخص شد بیشترین نقش در نابسامانی بازار مسکن مربوط به اقتصاد کلان است و با بهبود شرایط در آن، مسکن نیز از تلاطم قیمت خلاص می شود. 

بدری اضافه کرد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن در این جلسه مقرر شد کمیته ای با حضور مسئولان وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس تشکیل شود. 

وی گفت: در این جلسه همچنین سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه درباره گرانی مسکن از وزیر راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد تا هفته های آتی این سوال با بررسی های بیشتر دوباره مطرح شود. 

نظر شما