شناسهٔ خبر: 26210233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور معاون امور علمی، فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور:

کلنگ احداث پلاتو تخصصی تئاتر سنندج برزمین زده شد

سنندج- کلنگ احداث پلاتو تخصصی تئاتر سنندج شامگاه سه شنبه با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشورو استاندار کردستان برزمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، قرار است ۷ پلاتو تئاتر در شهرهای مختلف استان کردستان احداث شود که شامگاه سه شنبه با حضور معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشورو استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی به طور نمادین  کلنگ احداث پلاتو تخصصی تئاتر سنندج بر زمین زده شد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور مساحت زمین اختصاص داده شده برای پلاتو تئاتر سنندج را نسبت به جمعیت آن بسیار کم خواند و گفت: باید زمین بیشتری به پلاتو سنندج به عنوان مرکز استان در نظر گرفته شود.

سعید نمکی ادامه داد: پیشنهاد می کنم بازنگری در نقشه این پلاتو انجام شود و قطعا ما هم در راستای تخصیص اعتبارات لازم این اداره کل را یاری خواهیم داد.

وی اظهارداشت: باید اقدامات مربوط به زیرساخت های فرهنگی وهنری در سنندج به گونه ای برنامه ریزی و اجرایی شود که در اینده این شهر به مرکز کار فرهنگی کشور تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در این مراسم گفت: متاسفانه تاکنون علی رغم ظرفیت های موجود حوزه تئاتر در کردستان  سالن استانداردی برای اجرای تئاتر در این استان وجود نداشته است.

جلال قلعه شاخانی عنوان کرد: در اکثر شهرهای استان از جمله مریوان، سقز، دیواندره، سنندج و بیجار جشنواره های تئاتر بین المللی، منطقه ای و استانی هر سال برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹۱ عنوان نمایش در استان اجرا شد، بیان کرد: هزار و ۵۰۰ روز سال ۹۶ در سطح استان اجرای تئاتر داشته ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به موارد مذکور ایجاد سالن هایی برای اجرای تئاتر یکی از ضروریات استان ما است ودر این راستا ایجاد هفت پلاتو در شهرهای مختلف استان تعریف و طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این تعداد پلاتو دراستان را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه پلاتو تئاتر سنندج قرار است در زمینی به مساحت ۴۴۰ مترمربع احداث شود، بیان کرد: با احداث این هفت پلاتو تئاتر تعداد صندلی های تئاتر در استان به هزار و ۱۰۰ صندلی خواهد شد.

نظر شما