شناسهٔ خبر: 26210148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پارسایی:

تلاش برای تغییر احکام دانشجویان بازداشتی جزء وظایف وزارت علوم است

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با انتقاد از وزارت علوم که پیشگیری‌های لازم را پیش از صدور احکام قضایی برای دانشجویان بازداشتی انجام نداد، بر لزوم تلاش کنونی وزارتخانه برای تغییر این احکام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص احکام صادره شده برای دانشجویان بازداشتی، گفت: وزارت علوم باید پیش از صدور احکام قضایی برای دانشجویان، پیشگیری‌های لازم را انجام می‌داد تا کار به اینجا نرسد؛ وزارتخانه باید با ورود به این مسئله از بروز چنین مشکلاتی و صدور احکام این چنینی جلوگیری می‌کرد.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس  در پاسخ به اینکه آیا اقدامات وزارت علوم می‌تواند تغییراتی در احکام قضایی صادر شده ایجاد کند، توضیح داد: هر نتیجه‌ای با رایزنی قابل حل است؛ تلاش برای تغییر احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشتی جزء وظایف وزارت علوم است این وزارتخانه باید از دانشجویان حمایت کند چراکه متولی رسیدگی به امور دانشجویان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در چند ماه گذشته، یازده نفر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دستگیر شدند که پس از برگزاری دادگاه بدوی آنها طی ماه‌های گذشته، سه نفر از دانشجویان مجموعاً به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند و همچنین حکم ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت مجازی برای آن‌ها صادر شده است. شمار دیگری نیز از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی منتظر حکم خود هستند.

اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران اعتراضات بسیاری برای صدور احکام مذکور داشتند./

پایان پیام

نظر شما