شناسهٔ خبر: 26210101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی جهان آبادی تشریح کرد:

نشست ژنو چه پیامی برای مداخله‌گران فرامنطقه‌ای در سوریه دارد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد نشست ژنو در رابطه با حل مسئله سوریه، بیانگر پیشرفت مذاکرات آستانه است.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص دیدار نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه در ژنو به منظور ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه، گفت: باید اذعان کرد که برای اولین بار معارضین سوری نیز اعلام آمادگی برای حضور در نشست را کرده اند که امری قابل تامل و بیانگر پیشرفت مذاکرات است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین باید یادآور شد در نشست های آستانه عموما محورها در راستای کنترل شرایط و مبارزه با تروریست ها بود اما اکنون دستورکار تفاوت کرده و در حوزه قانون اساسی سوریه است.

وی حضور نماینده سازمان ملل در نشست ژنو را امری مهم دانست و ادامه داد: این موضوع بیانگر اهمیت این نشست و همچنین تاکید بر اجرای دستاوردهای آن محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به نظر می رسد باید تغییراتی در انتقال قدرت، جابجایی ساختار سیاسی، برگزاری انتخابات و غیره سوریه صورت بگیرد که بر این اساس ایجاد کمیته قانون اساسی در دستورکار نشست ژنو است؛ در این بین نیز دریافت نظر معارضین نیز می تواند کمک بیشتری برای آرام کردن شرایط و بازگشت به دوران گذشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی چند وقت گذشته رایزنی های بسیاری در رابطه با مسائل سوریه داشته و این موضوع بر افزایش دوچندان سطح مناسبات ژنو می افزاید.

به گزارشخبرگزاری خانه‌ملت، نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه در «ژنو» با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در خصوص ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند./

پایان پیام

نظر شما