شناسهٔ خبر: 26210036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جشنواره پسته و بستنی در کبوترخان

بخشدار رفسنجان گفت: جشنواره پسته و بستنی کبوترخان همراه با بازی های بومی و محلی جمعه یک تیرماه در محل کاروانسرای روستای کبوترخان برگزار خواهد شد .

صاحب‌خبر -

برگزاری جشنواره پسته و بستنی در کبوترخانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مصطفی بخشی از برگزاری جشنواره پسته و بستنی روستای کبوترخان رفسنجان خبر داد و افزود: این جشنواره در راستای شعار شهرستان که باید از ظرفیتهای شهرستان استفاده کنیم صورت می گیرد از ظرفیت گردشگری روستاهای دره در و اودرج و داوران دیگر روستاها باید استفاده کنیم .

وی یاداور شد : روستای کبوترخان روستایی است که باید از ظرفیت ان استفاده کرد بستنی کبوترخان معروف است ،در حوزه اثار تاریخی این روستا مغفول مانده بود که ما ان را احیا کردیم کاروانسرای کبوترخان از بهترین کارونسراها می باشد که با همکاری دهیاری و بخش مرکزی احیا شده است.

بخشدار مرکزی رفسنجان گفت:در کنار جشنواره پسته و بستنی جشنواره بازیهای بومی و محلی هم برگزار می شود یکی از اهداف جشنواره بازی های بومی و محلی انتقال فرهنگ این بازیها به نسل امروزی می باشد و ایجاد روحیه نشاط از دیگر اهداف است .

وی در خصوص برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی گفت : جمعه یک تیرماه بازیهای بومی ومحلی در قالب برگزاری غرفه ها ی صنایع دستی برگزار می شود و مراسم اختتامیه از ساعت 20:30 در محل کاروانسرای کبوترخان برگزار خواهد شد .

وی بیان داشت :این مراسم با حضور مسئولین استان و شهرستان و برگزاری برنامه هایی همچون موسیقی محلی ،برپایی سیاه چادر ،غذای سنتی ،نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات روستایی و تجلیل از افراد شاخص روستای کبوترخان همراه خواهد بود .


انتهای پیام/س

 

جشنواره پسته وبستنی کبوترخان

نظر شما