شناسهٔ خبر: 26209995 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش و پرورش یادگیری را با تلفیقی از هنر و آموزش‌های نوین برنامه‌ریزی کند

گروه فرهنگی ـ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش استان یادگیری را با تلفیق و ترکیبی از هنر و آموزش‌های نوین در استان برنامه ریزی کند.

صاحب‌خبر -

آموزش و پرورش یادگیری را با تلفیقی از هنر و آموزش‌های نوین برنامه ریزی کند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 29 خردادماه در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، اظهار کرد: آموزش و پرورش با کمک دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط بدون موازی کاری به جای چندین برنامه به چهار الی پنج برنامه بسنده کند.
وی افزود: برنامه‌های محتوایی، سازنده با استانداردهای کشوری برای تقویت بنیه علمی، تربیتی، اخلاق و مهارت آموزی تدوین و به اجرا درآید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هرچند که تاکنون در یادگیری و مهارت آموزی گام‌های مهمی در استان انجام شده اما ناکافی به نظر می‌رسد، تاکید کرد: سرمایه گذاری در هیچ عرصه ای اثربخش‌تر از حوزه مهم و حساس آموزش و پرورش نیست.
احمدی با بیان اینکه در دین اسلام به تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است، یادآور شد: هر ضربه ای که از سوی دشمنان متوجه ما می شود، ناشی از کاستی‌ها در یادگیری، کمی اطلاعات و نبود مهارت‌هاست.
وی شروع هر نوع مهارت را متناسب با مقطع سنی از پیش دبستانی تا سطوح مختلف تحصیلی لازم دانست و تصریح کرد: فراهم شدن امکانات و بسترهای لازم برای بلوغ و نبوغ فکری دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان در همین راستا همکاری و مشارکت همه جانبه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان داشته باشند.
احمدی در رابطه با کتاب ویژه پیش دبستانی«شهروندان کوچک» عنوان کرد: پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی در این کتاب گرفته و از موضوعات کاربردی، محتوایی و مؤثر در سرفصل‌ها استفاده شود و ابداعات نو آموزشی در آن توسط مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش استان مدنظر قرار گیرد.
همچنین، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تولید محتوای آموزشی برای دوره پیش دبستانی به استان‌ها واگذار شده و کتاب «شهروندان کوچک» با موضوع آموزش مؤلفه‌های مختلف حقوق شهروندی در دوره پیش دبستانی توسط مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش باید تهیه و تدوین شود.
وی افزود: این کتاب به صورت تصویری و شعر بوده و تعدادی از مهم ترین سرفصل‌های آن نیز شامل مباحث تفکیک و دفن صحیح زباله، مدیریت پسماند، قانون مداری، بهداشت و نظافت شخصی، قوانین راهنمایی و رانندگی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انواع حامل‌های انرژی است.
انتهای پیام

نظر شما