شناسهٔ خبر: 26209249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

عامل کشتار گرگ آشنویه محاکمه شده است

انتشار تصویر از لاشه خونین یک گرگ طی ساعت‌های گذشته در فضای مجازی، سبب شد علاقه‌مندان حیات وحش، خواهان برخورد قانونی با عامل کشتار این حیوان شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

کیوان صمدی، فعال محیط زیست آذربایجان غربی، که این تصویر را به ثبت رسانده درباره ماجرای این گرگ به تسنیم می‌گوید: اواخر اردیبهشت سال جاری، یک چوپان اهل روستای درود در شهرستان اشنویه، پس از مشاهده یک گرگ، سگ‌های گله را تحریک به حمله به گرگ کرده و سپس گرگ زخمی را باضربات متعدد از پای درمی‌آورد. این متخلف، دستگیر و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

گفتنی است، دامپروی سنتی در زیستگاه‌های حیات وحش، همواره تعارضاتی تلخ میان انسان و حیات وحش را رقم می‌زند که حاصل آن مصدومیت انسان، خسارت به دام‌ها و البته خسارات جدی از مصدومیت گرفته تا کشتار به وحوشی، چون پلنگ، خرس، گرگ، کفتار، روباه، گربه جنگلی، سیاه‌گوش (کاراکال) و وشق (لینکس) است.

در حالی که لزوم تبدیل دامپروری سنتی به صنعتی همواره مورد تاکید قرار گرفته و یکی از مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلمداد شده، اما تا کنون اراده‌ای استوار برای تحقق این تحول سازنده از سوی دولت و سوی مجلس شورای اسلامی مشاهده نشده است.

 

نظر شما