شناسهٔ خبر: 26208600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی موج خبر

روحانی یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد؛پاد| رییس‌جمهور در نامه‌یی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به جهاد کشاورزی ابلاغ کرد.

صاحب‌خبر -

 روحانی یک قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد؛پاد| رییس‌جمهور در نامه‌یی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به جهاد کشاورزی ابلاغ کرد. حسن روحانی رییس‌جمهور یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌ «جهاد کشاورزی» ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس‌جمهور «قانون موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون مورخ 2015 (1394)» را جهت اجرا به وزارتخانه جهادکشاورزی ابلاغ کرد.

 بازدید سردار سلیمانی از پروژه ترفیع گنبد حرم امام‌حسین‌(ع)؛ ایسنا| سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از پروژه بلندسازی گنبد حرم امام حسین(ع) دیدن کرد.  در جریان این دیدار که همزمان از دو پروژه لاغرسازی ستون‌های اطراف حرم امام حسین(ع) و آماده‌سازی ترفیع گنبد این حرم صورت گرفت، حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و مهاجری  مدیر پروژه گزارشی از روند پیشرفت این طرح ارائه کردند.  بنا به روایت اسناد تاریخی و شواهد موجود، گنبدی که اکنون بر فراز قبر مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) قرار دارد و ستون‌های اطراف ضریح مطهر که گنبد روی آنها واقع شده، در دوران حکومت جلایران و در قرن هشتم هجری ساخته شده است و بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد، هرچند که در دوره‌های بعد تزئینات آن کامل‌تر شده است.  مراحل ساخت گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) که بیش از ۷ متر از گنبد کنونی بلندتر خواهد بود، با پشتیبانی مالی خیرانی از سراسر کشور و با همت متخصصان ستاد بازسازی عتبات کرمان در حال اجراست.

 اتوبوس مرگ پاتوق تجمع‌کنندگان بود؛ فارس| رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دشمن در تلاش بود جای شهید و جلاد را با هم عوض کند، گفت: متاسفانه برخی افراد که ادعای حقوقدانی و وکالت داشتند، با مصاحبه با رسانه‌های خارجی و بهره‌گیری از فضای مجازی، اذهان عمومی را نسبت به اجرای این حکم قدری مشوش کردند. غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه دشمن در تلاش بود جای شهید و جلاد را با هم عوض کند، گفت: متاسفانه برخی افراد که ادعای حقوقدانی و وکالت داشتند، با مصاحبه با رسانه‌های خارجی و بهره‌گیری از فضای مجازی، اذهان عمومی را نسبت به اجرای این حکم قدری مشوش کردند.

 سفر رحمانی‌فضلی به خراسان‌شمالی و گلستان؛ روابط عمومی وزارت کشور| سخنگوی وزارت کشور از سفر وزیر کشور به دو استان خراسان‌شمالی و گلستان خبر داد.  سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از سفر عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به دو استان خراسان‌شمالی و گلستان خبر داد و اظهار داشت: وزیر کشور روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در سفری سه روزه به استان‌های گلستان و خراسان‌شمالی سفر می‌کند.  او افزود: رییس شورای امنیت کشور در جریان این سفر با حضور در مناطق مرزی مشترک ایران و ترکمنستان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مرزهای کشور مشکلات و مسائل مرتبط با مناطق مرزی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 مخالفت نمایندگان با بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ساختار دولت؛ خانه‌ملت| نمایندگان مردم در خانه‌ملت با در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کردند. شهاب نادری و مصطفی کواکبیان در مخالفت و موافقت با تقاضای وکیلی گفتند: با توجه به مشکلات اقتصادی فوریتی برای تفکیک وزارتخانه‌هایی که با عجله ادغام شدند، وجود ندارد هر چند موافق مذکور اذعان داشت جهت جلوگیری از به تاخیر انداختن مسائل و طرح‌ها در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان تفکیک این وزارتخانه‌ها ضروری است، بنابراین بهتر است این لایحه در اولویت بررسی قرار گیرد.

 عارف رییس کمیسیون آموزش شد؛ تعادل| در جریان انتخابات هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد. همچنین قاسم احمدی‌لاشکی،  جبار کوچکی‌نژاد به عنوان نواب رییس و علیرضا سلیمی، محمد باسط درازهی به عنوان دبیران و میرحمایت میرزاده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات انتخاب شدند. انتخابات هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نیز که قرار بود، دیروز برگزار شود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا به هفته آینده موکول شد. به گفته حسن بیگی عضو این کمیسیون تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در ماموریت کاری هستند به همین دلیل جلسه حد نصاب کافی برای رای‌گیری نداشت.

 فتحی از نمایندگی مجلس استعفا کرد؛ ایرنا| محمدجواد فتحی نماینده تهران در اعتراض به برخی ایرادهای موجود در ساختار قانونگذاری از نمایندگی مجلس دهم استعفا کرد. فتحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مورد استعفای خود گفت: حدود دو هفته پیش و در تاریخ نهم خردادماه به علت ایرادات وارده در نظام قانونگذاری استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم هیات رییسه مجلس کردم. او ادامه داد: اگر استعفا توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول شود، در مورد این استعفا صحبت و دلایل خود را بیان می‌کنم.

 نمایندگان امروز به دیدار رهبری می‌روند؛ ایسنا| علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز (سه‌شنبه 29 خرداد) مجلس گفت: نمایندگان امروز (چهارشنبه) پس از برگزاری جلسه علنی مجلس راس ساعت 10:30دقیقه صبح به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت. نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه علنی چهارشنبه به مدت یک ساعت خواهد بود و نمایندگان پس از آن به بیت رهبری خواهند رفت.

 ۸۰کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارد که هیچ یک در ایران نیست؛ تعادل| محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پیام توییتری تاکید کرد: دست‌کم ۸۰کلاهک هسته‌یی در خاورمیانه وجود دارد که هیچ یک از آنها در ایران نیست، بلکه در اختیار جنگ‌‌افروزی قرار دارند که بی‌وقفه درباره ادعای ساختگی «بلندپروازی‌های» ایران داد و قال می‌کند. زمان برای بحث دیرهنگام درباره خطر واقعی برای منطقه و فراتر از آن فرا رسیده است.

 

نظر شما