شناسهٔ خبر: 26208414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

هیلاری کلینتون: سیاست مهاجرتی ترامپ بحرانی اخلاقی و انسانی است

نامزد شکست‌خورده انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، ضمن انتقاد از سیاست مهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور، آن را بحرانی اخلاقی و انسانی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وکس، هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، روز دوشنبه سیاست مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا را در جدا کردن والدین از فرزندانشان وحشتناک خواند. او همچنین سخنان دونالد ترامپ در مقصر دانستن دموکرات ها در خصوص سیاست مهاجرتی خود را کاملا دروغ خواند.

این سیاستمدار حزب دموکرات اعلام کرد: سیاست ترامپ یک بحران اخلاقی و حقوق بشری است. هر یک از ما و هر فردی که حسی از مهربانی و دلسوزی دارد باید از این مسئله ناراحت و خشمگین شده باشد.

کلینتون در انجمن زنان در نیویورک به گزارشی که کودکی شیرخوار را از مادرش جدا کردند و نیز به تصاویر کودکان و بزرگسالان مهاجر در قفس اشاره کرد.

نامزد شکست خورده انتخابات همچنین به انتقاد از دستور اخیر جف سشنز، دادستان کل آمریکا درباره مهاجران پرداخت و اعلام کرد که این شرایط را برای قربانیان خشنونت های باندهای متخلف و زنان قربانی خشونت خانگی برای دریافت پناهندگی از آمریکا مشکل می سازد. کلینتون تاکید کرد:  برای ما ضرورتی فوری برای حمایت از حقوق زنان و دختران در سراسر دنیا و  آمریکا وجود دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا یادآور شد که او در دوره مناظرات انتخاباتی درباره خطرات بالقوه سیاست های مهاجرتی ترامپ از جمله جدایی خانواده ها هشدار داده بود. کلینتون افزود: اکنون با قلب های شکسته شاهد وقوع این بحران هستیم. کلینتون اینکه  ترامپ بار مسئولیت جدای کودکان مهاجر از والدین را بر گردن دموکرات ها گذاشته و نیز قانونی خواندن اقدامات مهاجرتی از سوی کاخ سفید را کاملا دروغ دانست.

او همچنین ادعای دادستان کل آمریکا در باره اینکه آنچه دولت در حال انجام آن است تا حدی ریشه در کتاب مقدس دارد را هدف قرار داد. کلینتون استفاده  دولت از توجیه مذهبی برای اقدامات مهاجرتی خود به شدت انتقاد کرد و گفت کسانی که به طور دلخواه و انتخابی از کتاب مقدس برای توجیه بی رحمی خود استفاده می کنند اصل اساسی مسیحیت را نادیده گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما