شناسهٔ خبر: 26208362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس شورای شهر بجستان:

اقتصاد و اشتغال دستوری نیست، دولت تصمیم‍‎گر است

رئیس شورای شهر بجستان گفت:دولت تصمیم‍‎گر است شرایط را باید فراهم کند تا فرد سرمایه گذار وارد عرصه شود و زیر ساخت های اشتغال باید توسط دولت فراهم بشود

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان نیوز، پیش از ظهر امروز مراسم تجلیل از 10 طرح برتر شتاب در فرمانداری بجستان برگزار شد، دراین نشست از ایده های برتر که مورد تایید کمیته داوران بوده است 10طرح بعنوان طرح های برتر طرح شتاب مورد تفقد وجوایزی اهداشد. طرح شتاب به منظور شناسایی وشکوفایی. تولید واشتغال بجستان در دهه فجر توسط مسئولین شهرستان رونمایی گردیده است .

 

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان در این نشست اظهار کرد: سلسله نشست های نخبگان بجستانی یکی از طرح سنتی است که  از گذشته تا به امروز درشهرستان بجستان دایر بوده است و این نشست ها، مرکزی برای ایده پردازی بود و از جمله بحث هایی که در این نشست ها به ان پرداخته شد پرداختن به بحث مهم اشتغال بود که مورد توجه بیکاری در شهرستان می شد، با برگزاری کمیته طرح و فراخوان جمع آوری طرح ها،‌ با مسئولیت و محوریت معاون فرمانداری پیگیری کار را انجام گرفت و در نتیجه طرحی به عنوان طرح شتاب ایده های برتر را شناسایی کنیم، که از ۴۷ ایده رسیده به دبیر خانه، و بعد از داوری نتیجتا 10 طرح که با حداقل امکانات و با ظرفیت ها سازگار بود را به عنوان ایده های برتر اشتغال زایی معرفی کردند.

 

ابراهیمی ادامه داد: نظرم بر این است که این 47 طرح همه زمینه اجرایی دارند همه این طرح  ها اگر در جایگاه خود خوب دفاع بشود، زمینه ی موفقیت فراهم خواهد شد و ما در فرمانداری آمادگی پشتیبانی را داریم. بعضی ایده کوچک هستند که اشتغال کمی ایجاد می کنند همانند تاکسی آب، ما بیایم تسهیلات بدهیم ودو وانت خریداری شود و در سطح شهر آب توضیح کنند با حداقل اعتبار 4 الی 5 نفر را مشغول به کار می کنیم طرح خوبی است،  در بحث مشاغل خانگی بحث بسته بندی  قند و شکستن قند برای خواهران خوب است ولی طرحی را ارائه دهیم که زمینه مشارکت فعال را ایجاد بکند ما خواهش می کنیم از نخبگاه شهرستان در زمینه it و کامپیوتر و عزیزانی که می توانند در زمینه نرم افزاری فعالیت داشته باشند بیایند در زمینه تولید نرم افزار کمک داشته باشند.

 

فرماندار بجستان به اعتبارات شهرستان در حوزه اشتغال پرداخت و اذعان کرد: با توجه به سطح اعتباری سال جاری، می خواهیم این ظرفیت ها در شهرستان پایدار باشد و سهم بجستان در خود شهرستان حفظ شود. البته محدودیت هایی را هم داریم ولی پیگیر هستیم، برداریم همانند رسته های کشاورزی، حوزه معادن، مکاتبه کردیم و امید واریم محدودیت ها برداشته شود.

 

حسین اسدی معاون فرماندار در ادامه این نشست و بعد از تشکر از فعالیت های جهاد کشاورزی و تقدیر از کشاورزان نمونه در هفته جهاد کشاورزی اظهارکرد: روحیه اعتماد بنفس و ضریب هوش مردم بجستان بسیار بالا، و باعث افتخار است که ما خدمت گذار چنین مردمی هستیم، ضریب هوشی طراحان ایده های برتر شتاب زمینه است تا به همین جهت در سطح استانی قابل ملاحظه باشد و قطعا به عنوان ایده های برتر شناخته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بدانیم و اگاه باشیم که دولت  تدبیر و امید یکی از افتخارات ارزشمندش این است که اشتغال را محکم تر و جهادی تر و جدی تر در برنامه دارد، همه مدیران باید با رویکرد جهادی در صحنه باشند. بحث اشتغال مهم ترین  بحثی است که هیچ دولتی بعد از انقلاب اسلامی و در طول  40 سال گذشته به اهمیت این حوزه  پی نبرده و دولت تدبیر و امید با جدیت در حوزه اشتغال روستایی پای کار است.

 

اسدی به فعالیت های دولت در حوزه اشتغال روستایی پرداخت  و بعد اشاره به مشارکت 80 درصدی آقایان در ایده های برتر شتاب و اذعان کرد: اعتبار بسیارخوبی در شهرستان به ویژه در اشتغال روستایی وجود دارد، الان اعلام می کنیم بر اساس بند 1 ماده 27 قانون 6 توسعه کشور اشتغال روستایی در حوزه یونسی کل مطالعات را انجام داده ایم. همه رویکرد ما رویکرد امید آفرینی هست و به دنبال آنیم تا بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم .

 

قاسم علی اکبرزاده رئیس شورای اسلامی شهر بجستان به مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال پرداخت و عنوان کرد:  اقتصاد و اشتغال دستوری نیست، دولت تصمیم‍‎گر است شرایط را باید فراهم کند تا فرد سرمایه گذار وارد عرصه شود و زیر ساخت های اشتغال باید توسط دولت فراهم بشود و این زیر ساخت ها خیلی مشکل است و بنده با تجربه ای که دارم توصیه می کنیم که بی گدار به آب نزنید یعنی قضیه اقتصاد قضیه خشنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: بانک ها خود مانع توسعه هستند، 1.7  اعتبارت طرح باید وصیغه داد و اگر فرد با قیمتی که بانک ها وصیغه می خواهند سند داشته باشد که کار اقتصادی انجام نمی دهد بنده اگر 200 میلیون پول داشته باشم نمی رویم کار تولیدی کنیم در بازار کار می کنیم.  جوانان عزیز باید بدانند که از خاک این مملک می توانیم پول در بیاوریم و زمانی می توان موفق شد که به خود باوری برسیم،‌ به این اتکا نکنیم که حتما تسهیلات را واریز به حساب ما کنند و بدانیم که اگر بی گدار به آب بزنیم حتما با مشکل مواجه خواهیم شد و حتما باید طرح توجیح اقتصادی داشته باشد. شعار که ما انتخاب کردیم به عنوان موفقیت های کوچک است و باید بدانیم که در شهرهای کوچک مشاغل همانند کارخانه ها شدنی نیست پس بیاییم از مشاغل کوچک همانند مشاغل خانگی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما