شناسهٔ خبر: 26208216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

/روایت کوتاه بین‌المللی/

درخواست مجازات شدید؛ واکنش صهیونیست‌ها به بازداشت مقام متهم به جاسوسی

مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در هجمه‌ای همه جانبه، وزیر پیشین انرژی این رژیم را به خاطر جاسوسی برای ایران به باد انتقاد گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سِگِو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» در بیانیه‌ای ادعا کرد که سِگِو 62 ساله، به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی ژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم است. (جزئیات بیشتر)

اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی از سوی رسانه‌ها و مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.

«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام خبر بازداشت و اتهامات سِگِو، گفت: «اگر در دادگاه محکوم شود، سال‌های زیادی را باید در زندان تحمل کند».

«مایکل اورن» معاون وزارت خارجه این رژیم در توئیتر خود نوشت که گونن سگو با دشمن همکاری کرده و باید به زندان بیافتد.

«زیپی لیونی» وزیر خارجه پیشین و نماینده فعلی کنست در صفحه شخصی توئیتر خود درباره این مقام بازداشت شده نوشت: «او نه راست‌گرا و نه چپ‌گرا بود. بلکه (از مسیر) منحرف شده بود».

 

روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی با بیرون کشیدن پرونده‌های قضایی پیشین علیه سِگِو نوشت که او چندین بار به خاطر قاچاق 6 کیلوگرم اکستازی (32هزار قرص) از آمستردام به فلسطین اشغالی، دستکاری در پاسپورت دیپلماتیک برای اقامت بیشتر در هلند، کلاهبرداری مالی الکترونیکی و همچنین اعتیاد به حبس محکوم شده بود.

نشریه «یدیعوت آحرونوت» نیز نوشت او تمام اتهامات مطرح شده علیه خودش را پذیرفته اما مدعی است که این کار را انجام داده تا با فریب دادن ایرانی‌ها، از آنها اطلاعات به‌دست بیاورد. سِگِو تا اطلاع ثانوی در بازداشت نگه داشته خواهد شد و جلسه بعدی دادگاه او در تاریخ 9 جولای برگزار می‌شود.

وبگاه «تایمز اسرائیل» با اشاره به شوی تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اسناد ادعایی هسته‌ای به‌دست آمده از تهران، نوشت تنها چند روز پس از این نمایش، شاباک و پلیس اسرائیل سگو را به جرم «همکاری با یک کشور دشمن در زمان جنگ و جاسوسی علیه دولت اسرائیل» بازداشت کردند.

این وبگاه همچنین نوشت که ایران اما علاقه چندانی برای به رخ کشیدن این قدرت نفوذ خود ندارد و تا ساعت‌ها بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های دولتی این کشور سکوت کردند.

تایمز اسرائیل همچنین به نقل از مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر نوشت که اگر سِگِو در این پرونده، گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

وبگاه «عروتص شوع» نیز با به سخره گرفتن دفاعیه وی مبنی بر اینکه قصد داشته ایرانی‌ها را فریب داده و اطلاعات به‌دست بیاورد، نوشت که او بعد از تمام رسوایی‌هایی که داشته، می‌خواسته به عنوان قهرمان و با سری افراشته به فلسطین اشغالی بازگردد.

بسیاری از فعالان راستگرای رژیم صهیونیستی هم با بیان اینکه سگو در امضای توافق «اسلو» با فلسطینی‌ها نقش کلیدی داشته، در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که او از ابتدا «خائن» بوده است و مستحق مجازات است.

در مقابل اعضا و طرفداران احزاب چپگرای رژیم صهیونیستی هم در شبکه‌های اجتماعی سگو را به جناح راستگرا منتسب کرده‌اند و نوشته‌اند که او فعالیت سیاسی را در احزاب راستگرا آغاز کرده و دیدگاه‌هایش به این احزاب نزدیک بوده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما