شناسهٔ خبر: 26208091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

بعید است اعضای اوپک برای اجرای خواسته‎های ترامپ به اجماع برسند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با حمایت از موضع وزارت نفت در اجلاس ۱۷۴ اوپک، گفت: بعید می‌دانم اعضای اوپک در اجرای خواسته‎های رئیس جمهوری آمریکا به اجماع برسند.

صاحب‌خبر -

بهروز نعمتی در آستانه برگزاری نشست ۱۷۴ اوپک، در گفتوگو با خبرنگار اعزامی شانا به وین، با بیان این که اوپک هم اکنون در شرایطی حساس و تاریخی قرار گرفته است، گفت: در بازار نفت باید عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تنظیم کند. در مقاطع قبلی یکی از گله‌مندی‌های ما این بود که قیمت نفت واقعی نیست، حتی در آن مقطع هم پیش‌بینی کردیم قیمت واقعی نفت با توجه به سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه تمام شده بین ۷۰ تا ۸۰ دلار است و امروز هم فکر می‌کنیم که نفت قیمت واقعی خود را پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که رئیس جمهوری امریکا به دنبال ایجاد اختلال در قیمت نفت و میزان تولید اوپک است، تصریح کرد: آنچه مسلم است این‌که کشورهای عضو اوپک باید به اجماع قطعی در مورد خواستههای ترامپ از اوپک برسند، ضمن این که با توجه به شرایط امروز، بعید می‌دانم اعضای اوپک در این باره به اجماع نزدیک شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که سازمان اوپک کار خود را می‌کند، اظهار کرد: همانطور که در بحث فریز نفتی اعضا تصمیم گرفتند با توافق، تولید خود را کاهش دهند در این مورد هم باید اعضای اوپک به اجماع برسند. اعضای اوپک اجازه نمی‌دهند برخی کشورهای عضو این سازمان به تأسی از سخنان ترامپ عمل کنند.

نعمتی تاکید کرد: اوپک هم اکنون در شرایط تاریخی و حساسی قرار گرفته است و باید از خود صیانت کند و این غلط است که یک فرد خارج از سازمان اوپک بخواهد نظرات خود را به این سازمان تحمیل کند.

نظر شما