شناسهٔ خبر: 26207862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مراسم چهلمین روز درگذشت امام جمعه فقید شیراز در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد

گروه اجتماعی ـ مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مراسم چهلمین روز درگذشت امام جمعه فقید شیراز در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه فقید شیراز عصر سه‌شنبه، 29 فروردین‌ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، علما، فضلا، مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.
این مراسم از ساعت 17 تا 19 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب كشور برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر مردم متدین و ولایتمدار شیراز، میهمانانی از شهرستان‌های كازرون، بوشهر، قم و سایر نقاط مختلف كشورمان حضور داشتند.
این مراسم با تلاوت آیات وحی توسط محمد بهرامی‌شاد، یكی از قاریان برجسته استان فارس آغاز شد و در ادامه بعد از مداحی و نوحه‌خوانی توسط محسن طاهری، یكی از مداحان اهل بیت(ع) كشورمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت.
وی در سخنرانی خود به بیان برجستگی‌های زندگی آن عالم ربانی پرداخت كه از جمله آن‌ها می‌توان به داشتن اصالت خانوادگی متدین و مذهبی، علم و فضل ایشان، خدمات فرهنگی در عرصه حوزه و دانشگاه، خدمات اجتماعی و مردمی بودن آن مرحوم و همچنین داشتن بصیرت تا آخر عمر اشاره كرد.
آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله ایمانی، مقام معظم رهبری آیت‌الله دژكام را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز منصوب كردند كه ایشان هم عالم بزرگواری هستند كه هم نصاب علمی و هم نصاب عملی دارند و تجربه 20 سال امامت جمعه را همراه خود دارند و همراهی ایشان هم با ولی فقیه است چنانچه مرحوم آیت‌الله ایمانی در عرصه بصیرت آیتی بود و تا آخر عمرش حتی در متن استعفایش، به ولایت ابزار محبت و مودت داشت.
یادآور می‌شود، مراسم چهلمین روز درگذشت آن عالم ربانی روز گذشته در همین ساعت در شهرستان كازرون، زادگاه ایشان برگزار شد و بناست مراسم دیگری در روز پنج‌شنبه، 31 خردادماه جاری در شهرستان قم به‌همت آیت‌الله‌العظمی مكارم شیرازی در مدرسه حضرت امیرالمؤمنین برگزار شود.
انتهای پیام

نظر شما