شناسهٔ خبر: 26207811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با فارس:

قرارداد سالن‌های خصوصی مانند «گوش‌بُری سر گردنه» است

امین میری، کارگردان تئاتر معتقد است: خیلی از قراردهای سالن‌های خصوصی حالت گوش‌بُری سرگردنه را دارد؛ به نظر می‌رسد قرارداد سالن‌های خصوصی با گروه‌ها باید مورد بازبینی اداره هنرهای نمایشی قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

امین میری کارگردان تئاتر و بازیگر سینما،‌تئاتر و تلویزیون که سال گذشته نمایش «شلتر» او بسیار مورد توجه مخاطبان تئاتر قرار گرفت، درباره برنامه‌های سال جاری خود به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: فعلا تئاتر جدیدی را شروع نکردم چون درگیر کار در یک فیلم سینمایی از خانم نرگس آبیار هستم.

وی با بیان اینکه قصد دارد یک رمان را تبدیل به نمایش کند و نیمه دوم سال به صحنه ببرد، گفت: این رمان در ژانر پلیسی و جنایی خارجی است و محتوای اجتماعی هم دارد، تصمیم دارم آن را تبدیل به نمایشنامه کرده و برای نیمه دوم سال آن را به اجرا برسانم.

میری شرایط این روزهای تئاتر را مطلوب دانست و گفت: امسال فقط موفق شدم دو کار تئاتر ببینم چون سر فیلمبرداری خارج از تهران بودیم، به نظرم اتفاقات خوبی به زودی رخ خواهد داد. البته تازه این تغییرات مدیریتی رخ داده اما به نظرم شهرام کرمی جزء بدنه تئاتر بوده و خود کارگردان و نویسنده است و خودش هم خوب می‌بیند و کار را می شناسد و به نظرم مدیریت خوبی خواهد داشت.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: به نظر من شیوه انتخاب نمایش‌ها توسط سالن‌های خصوصی و قراردادهای آنها نیاز به نظارت بیشتر مرکز هنرهای نمایشی دارد، چرا که اینها یک نوعی در حال سربری هستند و خیلی کارهای بی کیفیت در آنها اجرا می‌شود، فقط به خاطر اینکه پول در بیاید. یعنی اولین چیزی که سالن خصوصی از گروه می‌پرسد این است که بازیگرت چه کسی است؟ اینکه متن چطور است شاید اولویت آخر باشد! بنابراین این امر نیاز به نظارت بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از قراردهای خصوصی حالت گوش‌بری سرگردنه را دارد، گفت: به نظرم باید قراردادهای سالن‌های خصوصی هم چون سالن‌های دولتی باشد البته عدد و رقم آن بهرحال متفاوت می‌شود البته این تفاوت نیز در حد نرمال باشد نه اینکه نجومی بگیری صورت بگیرد.

میری همچنین افزود: خیلی از کارها قابلیت نمایش ندارد این هم نیاز به نظارت دارد کیفیت کارها مهم است. در نهایت در حد یک رفیق به شهرام کرمی می‌توانم بگویم که جسورانه باید حامی نمایش‌ها باشد و شرایط حضور خیلی هنرمندان را برای کار فراهم کند.

وی در پاسخ به این سؤال که نمایش شلتر با استقبال خوب در سال گذشته روبه‌رو شد، آیا قرار است آن را دو مرتبه اجرا کنند، گفت:‌ در تهران که خیر اما در شهرستان‌ها اگر شرایطش باشد که آن هم باز ضعیف است. تمرکزم را بر این کار جدید و یک مستند نمایشی جنگی برای سال 98 خواهم گذاشت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما