شناسهٔ خبر: 26207673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

واکنش دمشق به ورود نیروهای خارجی به منبج

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن ورود نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی به شهر «منبج» این مسئله را در راستای تجاوز مداوم آمریکا و ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی خود عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن ورود نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی به شهر «منبج» این مسئله را در راستای تجاوز مداوم آمریکا و ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی خود عنوان کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه نفوذ نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی به شهر «منبج» در استان حلب را به شدت محکوم کرد.

یک منبع رسمی در در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور به هیچ عنوان نمی‌پذیرد که نیروهای ترکیه‌ای و آمریکایی وارد منبج شوند.

این منبع تصریح کرد که سوریه این مسئله را در راستای تجاوز مداوم آمریکا و ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه می‌داند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، ملت و نیروهای مسلح سوریه که دستاوردهای پیاپی در برابر گروههای تروریستی به دست آوردند، بیشترین عزم و اراده را برای آزادسازی خاک سوریه از هر گونه حضور خارجی و حفظ حاکمیت و وحدت ملت و تمامیت ارضی سوریه دارند.

این منبع در پایان تأکید کرد، سوریه از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که این رفتار خصمانه آمریکا و ترکیه را که نقض آشکار اهداف و اصول منشور سازمان ملل است، محکوم کند.

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند که عملیات گشت زنی مشترک ترکیه و آمریکا در منبج طبق توافق قبلی دو طرف خارجی، آغاز شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر، نخست وزیر ترکیه هم اعلام کرد که نیروهای ترکیه‌ای ماموریت خود را در منبج آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، «مصطفی سیجری» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» چندی پیش درباره توافق ادعایی آمریکا و ترکیه بر سر منبج اعلام کرد کهبر اساس این توافق باید همه «شبه نظامیان جدایی طلب به صورت کامل [از منبج] خارج شوند و شورای نظامی و شورای محلی این شهر بار دیگر تشکیل شده و افراد آواره نیز [به این شهر] بازگردند».

رئیس دفتر سیاسی لواء المعتصم همچنین ادعا کرد که نمونه منبج آغاز راه است و بعدا میتوان این تجربه را در مناطق شرقی اجرا کرد.

ناظران می‌گویند که «توافق منبج» در واقع خیانت جدید آمریکایی‌ها به کُردهاست؛ چرا که واشنگتن از کُردها در شرق رود فرات حمایت می‌کند و در این توافق، به آنان خیانت کرده و با ترکیه همپیمان شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما