شناسهٔ خبر: 26207535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ترامپ: مردم آلمان در حال رویگردانی از رهبرانشان هستند

رییس جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «در حالی که مسئله مهاجرت، ائتلاف از قبل شکننده برلین را متزلزل کرده است، مردم آلمان در حال رویگردانی از رهبری خود هستند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از آنکه اعضای افراطی دولت آلمان به صدر اعظم این کشور 2 هفته زمان دادند تا قوانین سختگیرانه ای را علیه پناهجویان اعمال کند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام مداخله جویانه ای مردم آلمان را در حال سرپیچی علیه دولتشان توصیف کرد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان روز گذشته ( دوشنبه) به مرکل دو هفته مهلت داد تا قوانین سختگیرانه ای را در مورد پناهجویان اعمال کرده و یا منتظر بحرانی سیاسی در آلمان باشد که دامن اروپا را هم خواهد گرفت.

وزیر کشور آلمان از مرکل خواسته تا در این فرصت به دنبال توافقی با بقیه اروپایی ها برای ممنوعیت ورود مهاجران جدید تا پیش از نشست آتی سران اتحادیه اروپا در روزهای 7 و 8 تیرماه باشد، در غیر این صورت وی شخصا به پلیس مرزبانی آلمان دستور خواهد داد تا پناهجویان را از مرز اخراج کند.

با این حال مرکل به وزیرش هشدار داده که حتی اگر توافقی با بقیه کشورهای اروپایی حاصل نشود، هیچ اتفاقی نیفتاده و در نهایت این مرکل است که اختیار تصمیم گیری در مورد سیاست های دولت آلمان را دارد.

در همین حال، رییس جمهور آمریکا خود را در این مناقشات داخلی آلمان وارد کرده و در پیامی توییتری گفت: «در حالی که (مسأله) مهاجرت، ائتلاف از قبل شکننده برلین را متزلزل کرده است، مردم آلمان در حال روی گردانی از رهبری خود هستند

ترامپ  که به خاطر سیاست جدید مهاجرتی اش مورد انتقاد شدید سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته، اعلام کرده که آمریکا نمی خواهد آنچه را که درباره مهاجرین در اروپا در حال رخ دادن است، تجربه کند.

آمار دولتی در آمریکا نشان می دهد که بیش از 2 هزار کودک طی هفته های اخیر در مرز مکزیک در سایه سیاست های سختگیرانه ترامپ از والدینشان جدا شده و در مراکز موقت اسکان داده شده اند.

در ادامه سختگیری های دولت ترامپ در برخورد با مهاجران غیرقانونی مکزیکی، مرزبانان آمریکایی پس از بازداشت افراد بزرگسال و انتقال آنها به بازداشتگاه ها، فرزندان آنها را جدا کرده و به مراکز موقت اعزام می کنند.

"الکساندر گراف لامبسدورف"، معاون رئیس فراکسیون لیبرال دموکرات ها در پارلمان آلمان و معاون پارلمان اروپا در مصاحبه ای با نشریه "فوکوس" درباره توئیت اخیر رئیس جمهور آمریکا و دخالت در امور داخلی آلمان ابراز حیرت کرده و گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سعی می کند از مناقشات درباره مسئله پناهندگان در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان با ادعاهای دروغین برای سیاست های مرزی غیر انسانی خود که در آن حتی کودکان را از والدینشان جدا می کند استفاده کند. ما  تنها می توانیم تنها این رویکرد را به عنوان سیاستی مضحک رد کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما