شناسهٔ خبر: 26207286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردکانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش اردکان گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان طرح هر دانش‌آموز، یک مهارت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مسعود فداکار، معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان طرح هر دانش‌آموز، یک مهارت در سراسر کشور اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح با مراجعه به سامانه همگام می‌توانند در رشته‌های موردعلاقه خود ثبت‌نام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش اردکان افزود: ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان از اوایل اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده و به نیازسنجی از دانش آموزان و خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پرداخته است.

وی اظهار داشت: بر اساس این نیازسنجی‌ها کلاس‌های امداد و نجات، مجری‌گری، پویانمایی و آموزش سخنوری به رشته‌های موجود در برنامه کلاس‌های تابستانی افزوده شد و برخی از رشته‌ها نیز به دلیل عدم استقبال از آن‌ها حذف‌شده است.

فداکار گفت: برخی از رشته‌ها را نیز که اثربخشی بیشتری داشتند را در مدارس موجود در محلات مختلف برگزار می‌کنیم و در برخی از محلات که دانش آموزان به سطح شهر دسترسی کمتری دارند کانون‌های درون مدرسه‌ای ایجاد کردیم تا زمینه حضور بیشتر دانش آموزان در این برنامه‌ها فراهم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش افزود: برنامه‌های اوقات فراغت در سطح شهرستان بر چهار محور مهارت‌های ارتباطی، معرفتی و هویتی، مهارت فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نشاط آور و شادی‌بخش، مهارت حرفه‌ای و مهارت اقتصادی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی تصریح کرد: در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) ۴۵ رشته ویژه پسران و در کانون فرهنگی شهید مدرس نیز ۳۸ رشته مخصوص دختران ارائه‌شده است. در دارالقرآن‌ها نیز ۹ رشته وجود دارد و دانش آموزان در این مراکز با شرکت در کلاس‌های داستان‌نویسی بازندگی معصومین (ع) بیشتر آشنا می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش اردکان در پایان گفت: درزمینهٔ ورزشی نیز با استفاده از فضا‌ها و امکانات ورزشی موجود، رشته‌های والیبال، شطرنج، فوتسال، اسکیت، ژیمناستیک، دومیدانی، طناب زنی، تنیس روی میز، بدمینتون و شنا در نظر گرفته‌شده است که این رشته‌ها زیر نظر مربیان دارای مجوز برگزار خواهد شد. در کنار این کلاس‌ها برنامه اردو‌های درون‌شهری و برون‌شهری نیز برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ص

برنامه ریزی آموزش پرورش اردکان برای اوقات فراغت دانش آموزان

نظر شما