شناسهٔ خبر: 26206662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استانداری یزد:

روابط عمومی ها مانع انتشار اخبار ناصحیح شوند

یزد - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: درحال حاضر نشر برخی اخبار و اطلاعات نادرست در فضای اطلاع رسانی حاکم بر جامعه فعالیت برخی از دستگاه ها را مختل و آرامش جامعه را بهم می ریزد، لازم است روابط عمومی ها برای آگاه بخشی و پاسخگویی به افکار عمومی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

محمد علی طالبی روز سه شنبه در جمع اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان افزود: روابط عمومی آیینه تمام نمای جریان خدمات رسانی است و هرچه در این زمینه ضعف و یا مشکلاتی وجود داشته باشد مسوولیت خدمات رسانی و اطلاع رسانی نیز اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
وی ادامه داد: جایگاه روابط عمومی در چند سال گذشته آنگونه که باید درک نشد و نمود آن را در تنزل تشکیلات و جایگاه اداری روابط عمومی در بسیاری از بخش های کشور شاهد بودیم که این موضوع با همدلی و پیگیری های صورت گرفته در استانداری یزد رفع و به جایگاه اداره کل روابط عمومی تغییر یافت.
این مسوول تصریح کرد: در شروع کار دولت تدبیر و امید علاوه بر عدم دسترسی به برخی از ظرفیت های گذشته با شرایطی همراه شد که اهمیت فضای مجازی و سایر بسترهای اطلاع رسانی به دلیل رشد و دسترسی مخاطبان چند برابر شد و به کارگیری روش های سنتی و عدم وجود برنامه ای واحد برای مدیریت و بهره مندی مناسب از این جریان، کارآیی مناسبی را رقم نزده است.
طالبی یادآور شد: بر مبنای شرایط جدید لازم است باز تعریفی نسبت به شرح وظایف و مسوولیت های جدید روابط عمومی ها صورت گیرد زیرا برای جهت دهی و شناخت دقیق مسایل نسبت به افکار عمومی از یک سو و برقراری ارتباط و تعامل روابط عمومی با تمام بخش های سازمان و جامعه بسیار مهم و ضروری است.
وی یادآور شد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان می تواند در قالب تدوین نظام ارزیابی به شناخت هرچه بیشتر عملکرد و فعالیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی مختلف کمک کند و بر این مبنا با اطلاعات حاصل شده می توان به رفع نقاط ضعف و بهره مندی از توانمندی فعالیت روابط عمومی ها در جایگاه های مختلف سمت و سوی موثرتری ببخشید.
معاون استاندار یزد تاکید کرد: اعتمادسازی و ارائه نظر مشورتی از دیگر کارکردهای مهم شورای هماهنگی روابط عمومی های استان است و در کنار برنامه های آموزشی و نشست های تخصصی که اهمیت بالایی دارد، توجه به اعتمادسازی در قسمت های مختلف و مرتبط با روابط عمومی اثرگذار خواهد بود.
طالبی بیان کرد: شخص استاندار و معاونان استانداری هر کدام به سهم خود با همدلی و یکپارچگی برای ارتقای جایگاه سازمانی روابط عمومی ها تلاش می کنند و از تحقق این امر خرسند نیز هستیم و در ادامه راه این باورها و حمایت ها نقش موثری دارد.
در این دیدار اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز به بیان نظر و دیدگاه های خود پرداختند و بر باور و اثرگذاری مدیران اجرایی از جایگاه روابط عمومی در سازمان و توجه به مهارت ورزی، آموزش و نگاه تخصصی در این حوزه تاکید کردند.
7536/ 2047/

نظر شما