شناسهٔ خبر: 26206567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

خط و نشان نماینده ویژه پوتین برای تروریست‌های روس

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز از احتمال اعزام پلیس نظامی روس به مناطق جنوب سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: نماینده ویژه پوتین در امور روسیه بی اعتنا به تهدیدات آمریکایی‌ها می‌گوید که دلائل موجهی برای مبارزه با تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی سوریه وجود دارد و یکی از این دلائل، جلوگیری از بازگشت تروریست‌های روس به خانه است.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز از احتمال اعزام پلیس نظامی روس به مناطق جنوب سوریه خبر داد.

مناطق جنوبی سوریه که تحت لوای منطقه کاهش تنش، به محل تجمع گروه‌های تروریستی بدل شده، در هفته‌های اخیر به مرکز توجه رسانه‌ها بدل شده است؛ آمریکایی‌ها در همین بازه زمانی، ۲ مرتبه نسبت به حمله احتمالی ارتش سوریه به تروریست‌های جنوب هشدار داده است.

آمریکایی‌ها می‌گویند که این بخش از سوریه «منطقه کاهش تنش» است و نیرو‌های ارتش سوریه حتی برای جلوگیری از ادامه اقدامات غیرقانونی گروه‌های تروریستی، حق ورود به آن را ندارند.

حالا لاورنتیف می‌گوید که احتمالا «پلیس نظامی روسیه» به زودی برای برقراری نظم به این منطقه اعزام می‌شود. وی همچنین بدون اشاره مستقیم به عملیات احتمالی ارتش سوریه در این منطقه گفته که «انتظار داریم معارضان میانه‌رو در نبرد با تروریست‌ها، با دمشق همکاری کنند.»

این دیپلمات بلندپایه روس به دلائل مشروع بودن حمله احتمالی به جنوب سوریه هم اشاره کرده و گفته که تعداد زیادی از اعضای گروه‌های تروریستی از جمله اعضای داعش و جبهه النصره در این مناطق حضور دارند.

السکاندر لاورنتیف به دلائل ملی روس‌ها برای حمایت از این نبرد هم پرداخته و گفته که برخی تروریست‌های حاضر در استان ادلب، تبعه روسیه هستند و «روسیه اجازه نمی‌دهد آن‌ها به خانه بازگردند؛ نبرد با آن‌ها ادامه خواهد داشت.»

اخیراً گزارش‌هایی از احتمال توافق روسیه، سوریه، اردن و رژیم صهیونیستی برای خروج نیرو‌های جبهه مقاومت از جنوب سوریه در ازای تخلیه پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه «التنف» منتشر شده است.

نظر شما