شناسهٔ خبر: 26206481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نوبخت در واکنش به نامه اخیر اصلاح‌طلبان:

آنهایی که می‌گویند با ترامپ مذاکره کنید عقل سیاسی‌شان کامل نیست

سخنگوی دولت گفت: اینکه عده‌ای خارج‌نشین و یا در داخل کشور نامه بدهند که ما با آمریکا وارد مذاکره شویم نشان می‌دهد عقل سیاسی این افراد در این زمینه کامل نیست که چنین توصیه‌ای به این ملت مقاوم می‌کنند.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی-


به گزارش خبرنگار کیهان محمدباقر نوبخت روزگذشته (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در واکنش به نامه برخی اصلاح‌طلبان با همراهی ضدانقلاب برای مذاکره مستقیم با ترامپ گفت: ما زورگویی نمی‌کنیم سیاست غیرمنسجم هم نداریم اما واقعا قابل تامل است که ‌در چنین شرایطی کسی زورگویی می‌کند چند نفری نامه بنویسند و بگویند باید در برابر این زورگویی تسلیم شویم.
نوبخت گفت: روی سخنم با کسانی است که فکر می‌کنند در این مرحله به آقای ترامپ پیغام می‌دهیم و با آمریکا وارد مذاکره می‌شویم و در ادامه اعلام می‌کنیم که کوتاه آمده‌ایم.
سخنگوی دولت افزود: آیا ترامپ قابل اعتماد است که چیزی بگوییم و عمل کند و سوار هواپیما نشده آن را برهم نزند؟ آیا با چنین فردی می‌شود مذاکره کرد؟​ همه ملت‌ها که امروز مستقل‌اند روزی هزینه استقلال‌شان را با مقاومت داده‌اند.
وی گفت: ما چه زمانی می‌خواهیم مقاومت کنیم؟ مگر موضع ما در برابر آمریکا و زورگویی‌هایش ناحق است؟ اینکه در این فاصله عده‌ای خارج نشین و یا در داخل کشور نامه بدهند که ما با ترامپ وارد مذاکره شویم نشان می‌دهد عقل سیاسی این افراد در این زمینه کامل نیست که چنین توصیه‌ای به این ملت مقاوم می‌کنند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: همه می‌دانیم و بارها از این مسائل گذشته‌ایم هم اکنون هم با ایستادگی و مقاومت از این مرحله عبور می‌کنیم چنین گرفتاری‌هایی همیشه برای کشورها وجود داشته و بعد از مدتی حل می‌شود.
نوبخت افزود: کشورهایی که به وقت مستقل و مقاوم مانده‌اند بعد‌ها از مزایای استقلال‌شان استفاده کرده‌اند،​ موضع ما موضع حق است و باید همه کنار هم باشیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.
چرا ارزمان را بدهیم خاک برای خواب گربه وارد کنیم؟!
نوبخت همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان مبنی بر اینکه طبق گزارش عضو هیئت ‌رئیسه مجلس در شرایطی که کشور با مشکل ارزی مواجه است عده‌ای با ارز 4200 تومانی اقلامی مانند خاک برای خواب گربه یا سطل زباله وارد می‌کنند که توهین به ملت است و آیا دولت برای جلوگیری از این اقدامات برنامه‌ای دارد یا نه؟ گفت: ما اگر بتوانیم در جهت حمایت از تولیدات داخلی‌مان لااقل این اقلامی که در داخل تولید می‌شود را وارد نکنیم! حتی اگر ارز کافی و وافی هم در کشور وجود دارد چه دلیلی دارد که ارزهایمان را بدهیم یک چنین اجناسی را از خارج وارد کنیم. تمام اراده کشور بر این است که ارزهای کشور را بی‌جهت با فرض بر وفور برای واردات این نوع کالاها استفاده نکنیم.
سخنگوی دولت در واکنش به مصاحبه یک اصلاح‌طلب با روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه تیم دولت نه از دانش و بصیرت لازم برای شرایط پیچیده‌ای برخوردار است و نه از اراده لازم، گفت: نشان می‌دهد عرصه سیاسی چقدر فراخ است که همه می‌توانند اظهارنظر کنند، ما عادت به نظرات موافق و مخالف داریم. نوبخت در پاسخ به سؤالی در مورد واردات خودروهای لوکس به کشور، هم گفت: در مقطعی در چند ماه قبل تعدادی خودرو ثبت سفارش و به کشور وارد شد. در حال حاضر خودروها با ارز ۴۲۰۰ تومانی ثبت سفارش می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد برنامه‌های دولت برای مقابله با دلال‌ها، خاطرنشان کرد: برنامه دولت تامین نیازهای واقعی جامعه و نظارت و تنظیم بازار و حمایت از مردم است البته ما هم در این مسیر به کمک مردم نیازمندیم.
عدم پاسخگویی وزرا به نفع دولت نیست
نوبخت همچنین در مورد عدم پاسخگویی وزرای دولت به مردم، گفت: رئیس‌جمهور تاکید دارند که چرا کابینه کمتر با مردم صحبت می‌کند، حتی از افراد کابینه نام بردند که با مردم بیشتر صحبت کنند، صحبت کردن با مردم به نفع ماست زیرا دولت می‌تواند به شبهات پاسخ دهد. اعضای کابینه باید بیشتر با مردم صحبت کنند.

نظر شما