شناسهٔ خبر: 26206406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار بوکان:

۳۲۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی در بوکان شناسایی شد

ارومیه – فرماندار بوکان از شناسایی ۳۲۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمال خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از هزار و ۷۶۵ هکتار مساحت شهرستان بوکان ۳۲۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است افزود: این تعداد سکونتگاه در هفت محله این شهرستان شناسایی شده که تلاش می شود با اقدامات عمرانی بازسازی و بهسازی شود.

وی با بیان اینکه بوکان از شهرهای مهاجر پذیر استان به شمار می رود ادامه داد: در سالهای ۸۵ تا ۹۰ جمعیت روستایی این شهرستان با کاهش شدید مواجه بوده و به میزان ۲۳.۵ درصد رسید و در آخرین سرشماری نیز این میزان به ۲۲.۵ درصد رسیده که نشان دهنده مهاجرت و توسعه بی رویه شهرنشینی است.

خسروی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر توسعه فیزیکی شهرستان بوکان متناسب با توسعه جمعیتی این شهرستان نبود گفت: این امر و افزایش جمعیت شهرنشینی موجب بروز مشکلات اساسی در بخش های مختلف زیرساختی به خصوص در مناطق سکونتگاه های غیررسمی این شهرستان شده است.

فرماندار بوکان با بیان اینکه این شهرستان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب های تولید گندم، نخود و حبوبات در استان به شمار می رود افزود: بوکان در زمینه تولید نخود و حبوبات رتبه اول استان را داراست.

خسروی از وجود ۴۰ هزار راس دام سنگین در این شهرستان خبر داد و افزود: وجود این میزان دام ظرفیت عظیمی در بخش اقتصادی منطقه به خصوص در شیر محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در کنار این ظرفیت مشکلاتی از جمله فراهم نبودن زیرساخت های مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، کمبودفضای آموزشی، مشکل آسفالته نبودن معابر و کوچه های مناطق حاشیه شهر را از شاهد هستیم که اقداماتی امسال برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

نظر شما