شناسهٔ خبر: 26205680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت :برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید دانیال محبی امشب در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش فرهنگ مطالعه منوط به استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه زیر ساخت ها است و قطعا زیبا سازی فضاهای مطالعه می تواند مشوقی برای مخاطبان باشد.

وی همچنین تبلیغات رسانه ای را در گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر دانست و از اصحاب رسانه خواست تا با برنامه ریزی در این زمینه شور و هیجان جوانی را درمسیر کتابخوانی هدایت کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: به منظور حمایت از نویسندگان بومی در سال گذشته بیش از ۶۰ میلیون تومان کتاب از مولفین استانی خریداری شده است.

اسفندیار زیدآبادی تاسیس انجمن خیرین کتابخانه ساز و ایجاد کتابخانه های مشارکتی با سایر سازمان ها را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد و افزود : این اداره کل آمادگی آنرا دارد تا با استفاده از اماکن بلا استفاده سایر سازمان ها نسبت به راه اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی اقدام کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: هشتمین دوره مسابقات کتابخوانی رضوی با معرفی ۷عنوان کتاب تا پایان تیر ماه سال جاری در دو بخش مکتوب و الکترونیکی و در ۳ سطح کودک، نوجوان وبزرگسال درحال برگزار ی است.

زیدآبادی افزود :علاقمندان جهت دریافت منابع مسابقات می توانند از طریق سایت خبری اداره کل کتابخانه های عمومی استان به آدرس (www.zahedanpl.ir) و یا به یکی کتابخانه های عمومی سطح استان مراجعه کنند و برای شرکت در جشنواره الکترونیک می توانند به آدرس(razavi.iranpl.ir ) مراجعه و ضمن ثبت نام فایل کتاب و پاسخ نامه ها را دریافت کنند.

نظر شما