شناسهٔ خبر: 26205391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دعوای مکزیک و آمریکا به جام جهانی ۲۰۱۸ رسید

رافا مارکز کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

کاپیتان مکزیکی ها این بار در تیررس ادامه تحریم های احمقانه آمریکابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود این که زمان زیادی از تحریم احمقانه شرکت نایک علیه ملی پوشان فوتبال کشورمان نمی‌گذرد وزارت خزانه داری آمریکا، رافائل مارکز را به اتهام پولشویی در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داد.

براساس این گزارش مارکز ۳۹ ساله در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفته است و این موضوع به علت اتهامات وارد شده به مارکز برای کمک به پولشویی باند‌های مواد مخدر در مکزیک است.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

قرار گرفتن نام او در این فهرست، سبب شد تا ارتباط این بازیکن با شرکت‌ها، تجار و تمام چیز‌هایی که به ایالات متحده مربوط می‌شود، قطع شود. به همین دلیل مارکز از آبی که هم‌ تیمی‌هایش می‌نوشند نمی‌توانداستفاده کند و برای تمرینات، پیراهنی که سایر بازیکنان مکزیک در جام جهانی روسیه برتن دارند را نمی‌پوشد. چراکه لباس‌های تمرینی مکزیک داراری یک حامی مالی آمریکایی است و به همین دلیل رافا مارکز کنار گذاشته شده است.

اگر مارکز به عنوان بهترین بازیکن زمین باشد، به عنوان بهترین بازیکن انتخاب نخواهد شد. حتی مسکن او نیز طوری طراحی شده است که هیچ ارتباطی با محصولات و شرکت‌های آمریکایی نداشته باشد. همین موضوع کار فیفا را هم سخت کرده است. فیفا مبلغ ۱/۵ میلیون دلار که برای آماده‌سازی تیم‌ها پرداخت می‌شود را از طریق بانک‌های اروپایی که هیچ ارتباطی با سیستم بانکداری ایالات متحده ندارند پرداخت می‌کند.

حالا تقریباً یک سال از تحریم مارکز می‌گذرد و بسیاری از شرکت‌های در ارتباط با او متهم به کمک به رائول فلورس هرناندز شده‌اند، کسی که از بزرگ‌ترین افراد قاچاق مواد مخدر مکزیک است. مارکز هنوز رسماً مجرم شناخته نشده است، اما ارتباط او با هرگونه شرکت آمریکایی قطع شده است. یکی از وکلای او، خوزه لوئیس ناسر که در نقش سخن‌گوی مارکز است، در این‌باره گفت: «ما در مرحله همکاری صادقانه با طرف مقابل هستیم تا ابهامات بر طرف شود.»

پس از دیدار مکزیک - آلمان، مارکز به یکی از معدود بازیکنانی تبدیل شد که در پنج جام جهانی به میدان رفت، اما بعد از مسابقه، کسی برای مصاحبه به سمت او نرفت چرا که در مسیر مصاحبه، لوگوی چهار شرکت آمریکایی پشت سر او دیده می‌شود. مارکز تا جایی تحریم شده است که حتی نمی‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی برای جابه‌جایی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

نایک ندارید ولی لایک خیلی دارید

کنایه سنگین هواداران ایرانی به حماقت نایک

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.
انتهای پیام/

 رافا مارکز هم تحریم شد

نظر شما