شناسهٔ خبر: 26205283 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

سنگال قدرتمندانه بر لهستان و لواندوفسکی غلبه کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،دیدار تیم‌های ملی فوتبال لهستان و سنگال از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه اوتکریتی مسکو آغاز شد که سنگال با کسب برتری 2 بر یک مقابل یاران روبرت لواندوفسکی، به 3 امتیاز ارزشمند رسید و نخستین تیم پیروز آفریقا در روزهای سپری شده جام جهانی شد.

گل‌‌ها:کریژکویاک 86 برای لهستان/گویه 38 ، 60 نیانگ سنگال
داور:نواف شکراله از بحرین
اخطار:کریژکویاک،زیلنسکی(لهستان)/سلیف سانه،گویه  (سنگال)
اخراج:-

ترکیب لهستان:
اسژنی، پازدان، چیونک، پیژک(برژنسکی)، کریژکویاک، گروسیسکی،ریبوس، بلاژکوفسکی(46 بدنارک)، زیلنسکی،میلیک(73 کوناکی)، لواندوفسکی

ترکیب سنگال:
ان‌دیایه، واگو، کوبیلای، سابالی، گویه، سانه، ان‌دیایه(62 مامه دیوف )، دیوف، مانه، اسمایلا، نیانگ(75 کونات

شرح نیمه اول
لهستان با استفاده از فوتبال مالکانه در دقایق ابتدایی مقابل حریف آفریقای تلاش بر نزدیک شدن به دروازه حریف آفریقایی کرد؛ اما بعد از گذشت 10 دقیقه تیم سنگال با استفاده از قدرت بدنی بازیکنانش و دوندگی بسیار نبض بازی را در دست گرفت.

لهستان که در خط آتش روبرت لواندوفسکی، مهاجم بلندقامت و عضو بایرن مونیخ آلمان را در اختیار داشت، دراین حالت سعی کرد با فرار بازیکنانش از کناره‌ها، گلزن خود را در موقعیت قراردهد؛ اما تیم سبزپوش آفریقا به پوشش مهاجم و کاپیتان سرشناس پرداخت.

سنگال به این ترتیب به منافذ خط دفاع رقیب اروپایی توجه کرد تا این که در دقیقه 38  که توسط گویه موفق شد دروازه لهستان را بازکرده و باعث برتری تیمش در نیمه نخست شود.

شرح نیمه دوم
در نیمه دوم لهستان برای جبران گل خورده به بازی سرعت بخشید.
آدام ناوالکا حتی سیستم بازی تیمش را تغییر داد و با 3-4-3 به دروازه سبزپوشان حمله‌ور شد.
  تیم اروپایی حتی می‌توانست دقیقه 51 دروازه سنگال را روی ضربه ایستگاهی تماشایی لواندوفسکی بازکند که با واکنش خوب دروازه‌بان سنگال به خارج رفت.

تیم سبزپوش در این دقایق که با حملات سریع یاران لواندوفسکی همراه بود، هرگز در لاک دفاعی فرو نرفت و اقدام به ضدحملات سریع کرد.

شاگردان سیسه با بهره‌گیری از قدرت جسمانی، حتی در دقیقه 60 توسط نیانگ از اشتباه بزرگ خط دفاع لهستان و غفلت آنها، نهایت استفاده را کرد و در یک فرار سریع گل دوم تیمش را نیز زد.
البته لهستان موفق شد در دقیقه 86 توسط کریژکویاک یکی از دو گل را پاسخ دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما