شناسهٔ خبر: 26205131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

برگزاري انتخابات نمايندگان کارگري شهرداري خرم‎آباد

خرم آباد-خبرنگار آفرينش

انتخابات نمايندگان شوراي کارگري شهرداري خرم‌آباد در سطح شهرداري مرکزي، مناطق سه‎گانه و سازمانهاي تابعه و با حضور پرشور و بي‎سابقه کارگران و پرسنل شهرداري برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‎‌الملل شهرداري خرم‌آباد در اين انتخابات که با حضور مسئولين شهرداري و نمايندگان اداره کار برگزار شد؛ از ميان 11 نامزد آقايان محمد کرمي و عباس گرمه‎اي به عنوان اعضاي اصلي و يونس شايسته به عنوان عضو علي‎البدل شوراي کارگري شهرداري برگزيده شدند. گفتني است انتخابات کارگري شهرداري درراستاي اجراي ماده 131 تبصره 4 قانون کار و درراستاي حفظ حقوق و منافع مشروع و قانوني و بهبود وضع اقتصادي کارگران که خود متضمن حفظ منافع جامعه انتخابات نماينده کارگران است برگزار مي‎گردد.

رئيس شوراي شهر رباط کريم:

توسعه و پيشرفت رباط کريم، نيازمند توجه جدي دولت است

رباط کريم-خبرنگارآفرينش

پريسا ايلانلو گفت:رباط کريم با دارا بودن ظرفيتهاي بيشمار نيازمند توجه جدي دولت براي توسعه و پيشرفت است.

رييس شوراي شهر رباط کريم در نشست شوراي اداري شهرستان که با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، عنوان کرد: رباط کريم با تاريخي کهن و داشتن ظرفيت فوق‎العاده براي مطرح شدن در کشور بهترين پتانسيل را دارد. وي در ادامه افزود: رباط کريم با دارا بودن مردماني خونگرم و ميهمان‎نواز، ديار کريمان است و براي رشد و رسيدن به جايگاه واقعي خود نيازمند توجه جدي دولت است.

جايگاه ويژه رباط کريم

نماينده مردم در پارلمان محلي اظهار کرد: فرودگاه بين‎المللي امام خميني(ره) بعنوان مهمترين فرودگاه کشور در دل شهر قرار دارد و دو بزرگراه مهم و حياتي کشور تهران به قم و ساوه و همچنين راه‎آهن سراسري و چندين شهرک صنعتي جايگاه ويژه رباط کريم ‌را تداعي مي‌کند و اگر دولت اعتبار مناسبي را به اين شهرتخصيص دهد بطور قطع رباط کريم در استان تهران حرفهايي بسياري در زمينه اشتغالزائي، گردشگري، درآمدزائي و خيلي از مسائل ديگر خواهد داشت.

دکتر پريسا ايلانلو در خاتمه و خطاب به معاون رئيس جمهور در امور خانواده و بانوان گفت: خانم دکتر ابتکار از شما تقاضامنديم در جهت طرحهاي اشتغالزايي زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست و حق بيمه مشاغل خانگي به ما ياري رسانيد.

در شركت نفت و گاز مسجدسليمان؛

برگزاري دوره‌هاي آموزش ايمني و آتش‌نشاني

اهواز-خبرنگار آفرينش

رييس اداره آموزش شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان از برگزاري 20 دوره آموزشي ايمني و آتش‌نشاني و کمکهاي اوليه جهت پرسنل قراردادي اين شرکت خبر داد.

رسول احمدي با بيان اين مطلب افزود: اين دوره‎ها با اهتمام مديريت منابع انساني شرکت ملي مناطق نفت‎خيز جنوب در جهت ارتقاي سطح دانش اين دسته از پرسنل در مدت زمان سه ماهه نخست سال جاري برگزار گرديد.

برگزاري كارگاه درراستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي شرکت

وي افزود: اين دوره آموزشي در 2 بخش کمکهاي اوليه و ايمني و آتش‌نشاني با همکاري اداره HSE و حضور 430 نفر از پرسنل قرارداد موقت به مدت 8600 نفر ساعت برگزار شد که طي اين دوره‎ها، شرکت‎کنندگان با مفاهيم و سرفصلهاي ارائه شده توسط مدرسين آشنا شدند.

وي همچنين از برگزاري 24000 نفر ساعت دوره‌هاي آموزشي زبان و کامپيوتر براي افراد تحت پوشش کميته امداد امام خميني(ره)، بهزيستي، موسسات خيريه اين شهرستان خبر داد.

افزايش آب‌رساني با تانکر به روستاهاي لرستان

خرم آباد-خبرنگار آفرينش

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان از افزايش تعداد روستاهاي آب‌رساني با تانکر در استان در صورت ادامه داشتن کاهش بارندگي‌ها خبر داد.

مهندس عليرضا کاکاوند گفت: در سال‌هاي قبل حتي 220 روستا آبرساني با تانکر داشته‌ايم که سال گذشته اين عدد به 14 رسيد، يعني در اوج گرماي تابستان 96، اين 14 روستا به طور ثابت و دائم با تانکر آب‌رساني مي‌شدند.وي ادامه داد: با توجه به اوضاع بارندگي‌ها پيش‌بيني ما افزايش تعداد اين روستاها در سال جاري نسبت به سال گذشته است. کاکاوند تصريح کرد: برف آنچناني نداشتيم و فقط در فصل بهار بارندگي‌ها خوب بود که مشکل جذب آن را داشتيم.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان با اشاره به فرهنگ مصرف آب، تأکيد کرد: اگر مشترکين الگوي مصرف را رعايت کنند به مراتب مشکلات کمبود آب کمتر مي‌شود. وي اضافه کرد: بحث خشکسالي‌ چالش جدي بوده و شوخي‌بردار نيست و اگر جديت لازم را نداشته باشيم، مردم با مشکل مواجه خواهند شد.کاکاوند بيان کرد: شرايط به گونه‌اي است که بايد همت کنيم و مشکل کمبود آب در روستاها را به حداقل برسانيم و در اين مسير به کمک مردم هم نياز داريم.

نظر شما