شناسهٔ خبر: 26204948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

آزارهای جنسی در کشور پایین تر از میانگین جهانی/ انجام تست‌های روانپزشکی قبل از وقوع خشونت

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه آمار آزارهای جنسی در کشور نسبت به میانگین جهانی کم‌تر است گفت: خشونت انواع مختلف جسمی، روانی، جنسی و غیره دارد که تجاوز هم در دسته این خشونت‌ها جای می گیرد.

صاحب‌خبر -

رضا جعفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: آمار آزارهای جنسی در کشور نسبت به میانگین جهانی کم تر است، البته موارد گزارش شده در برخی مناطق کم و محدود است و گاهی هم از سوی خانواده ها کتمان شده و گزارش نمی شود.

وی ادامه داد: با وجود همین آمار پایین هم، نباید چشممان را به روی تجاوزها ببندیم و اگر تعرض یا آزاری می شود بایدگزارش شود تا قربانیان آن از خدمات درمانی و روانی و حمایتهای اجتماعی برخوردار شوند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور برشناسایی و غربالگری سلامت روان افراد پیش از وقوع حادثه تاکید کرد و گفت: این غربالگری و انجام آزمایشهای سلامت روان باعث ارائه خدمات بهتربه افراد مورد آزار جنسی قرار گرفته یا در معرض آسیب می شود و با این اقدام، در صورتی که فرد یا خانواده ای نیاز به حمایت های اجتماعی داشته باشد پیش از وقوع هر آسیبی به آنها خدمات ارائه کنند.

وی غربالگری اولیه را مهم دانست و گفت: شناسایی برخی آسیبها مانند افراد در معرض خودکشی یا سوء مصرف موادمخدر و یا خشونتهای خانگی پیش از وقوع آن موجب می شود تا مداخله به هنگام داشته باشیم و از بروز آن بکاهیم.

جعفری با اشاره به توسعه اورژانس اجتماعی به 150 مرکز ادامه داد: اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات حمایتی  و اجتماعی به افراد در معرض خشونت یا خشونت دیده ایجاد شده است و روانپزشکان در مراکز اورژانس اجتماعی مستقرند و مشاوره اولیه رایگان ارائه می دهند و پس از تشخیص، حمایت اجتماعی و درمان اغاز می شود.

وی تصریح کرد: خشونت انواع مختلف جسمی، روانی، جنسی و غیره دارد که تجاوز هم  در دسته این خشونت ها جای می گیرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما