شناسهٔ خبر: 26204877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به روسیه

اینیستا: برای ایران احترام قائل هستیم/ می‌خواهیم قهرمان جام‌جهانی شویم

کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا تاکید کرد که تیمش در میانه زمین بسیار قدرتمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به روسیه، ایران و اسپانیا در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه B فردا (چهارشنبه) ساعت ۲۲:۳۰ در شهر کازان به مصاف هم می‌روند.

آندرس اینیستا در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: من تصورم این است که ما یک تیم قوی به ویژه در میانه زمین داریم. اگرچه باید بگویم که وظیفه تمام بازیکنان دفاع است و همه باید سخت تلاش کنند تا از تیم دفاع کنند.

او ادامه داد: فوتبال یک بازی تیمی است و همه باید سخت تلاش کنیم. باید فشار را تحمل کنیم و بازی خوبی رابه نمایش بگذاریم. برخی از مدافعان ما بهترین مدافعان دنیا هستند. باید بگویم که بازی تیمی مهم است و دفاع و حمله همه باید با هم مشارکت کنند.

او در پاسخ به این سوال که واکنش بازیکنان تیم ملی اسپانیا به تغییر مربی چه بوده است، گفت: ما می‌خواهیم فراموش کنیم که تغییری صورت گرفته است. این تغییر جالب نبود و شرایط سختی برای همه بود. ما می‌خواهیم بر آن‌ چه انجام می‌دهیم متمرکز باشیم. باید بگویم که تردیدی درباره تغییر مربی نداریم و به مربی‌مان اعتماد داریم. بازی مقابل پرتغال ساده نبود و باید عوامل داخلی و خارجی را در نظر می‌گرفتیم. ما می‌دانیم که می‌خواهیم چه کار کنیم ولی این کافی نیست. بازی فردا برای ما سخت خواهد بود و اگر بتوانیم پیروز شویم، شرایطمان در گروه B بهبود پیدا می‌کند.

کاپیتان تیم‌ملی اسپانیا ادامه داد: من نظرات و تجربیات خودم را دارم. من تصور می‌کنم که نکته مهم این است که ما همیشه متحد بودیم. اکثر ما سال‌ها با هم بازی کردیم و به خوبی هم را می‌شناسیم. ما چشم‌بسته به هم اعتماد داریم و تلاش می‌کنیم که از عقاید مشابه دفاع کنیم. ما به چیزهایی که مهم است اهمیت می‌دهیم. می‌خواهیم فقط روی دو بازی آینده متمرکز باشیم.

اینیستا در پاسخ به این سوال که آیا بازی فردا را آسان قلم‌داد می‌کند یا فکر می‌کند بازی سختی پیش رو دارند، توضیح داد: ما برای ایران احترام قائل هستیم. به شدت هم احترام قائل هستیم. همان گونه که گفتم ما به خودمان اعتماد داریم. ما به آن چه که قبلا انجام دادیم و به هدفی که می‌خواهیم به آن برسیم اعتماد داریم. ما برای همه کشورها احترام قائل هستیم. از طرفی ما سبک خودمان را داریم. من فکر می‌کنم که ایرانی‌ها باید برای ما احترام قائل باشند، با این حال به خودشان اعتماد داشته باشند.

او در پایان درباره رویایش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیان کرد: بازیکنان و ورزشکاران می‌خواهند به بالاترین عنوان برسند. ما می‌خواهیم جام‌ جهانی را بالای سر ببریم. ما می‌دانیم که این کار سخت است و باید سخت تلاش کنیم. این امر واضح است. اگر چه ما رویاهای بزرگی در سر داریم باید متمرکز باشیم. ما فردا در یک فینال بازی خواهیم کرد و با تیمی بازی می‌کنیم که می‌تواند به ما یک امتیاز بدهد و به لطف خدا می‌توانیم با این امتیاز به مرحله بعدی صعود کنیم.

انتهای پیام

نظر شما