شناسهٔ خبر: 26204861 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هر بازیکن باید بالای 10 کیلومتر بدود

شاهرودی: بازی متراکم رمز موفقیت مقابل اسپانیا

بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است با دوندگی می توان بازی منظم اسپانیایی ها را تخریب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رضا شاهرودی پیشکسوت فوتبال در مورد دیدار حساس تیم ملی مقابل اسپانیا گفت: بازی بسیار دشواری داریم که قطعاً 90 دقیقه پرفشار و پرهیجان را تجربه خواهیم کرد. آنها 11 بازیکن با کیفیت بالا دارند که در مالکیت توپ و میدان بسیار حرفه ای عمل می کنند. اولین و مهمترین مسئله در این بازی تمرکز بالای ملی پوشان است که باید در تمام مدت با تفکر حرفه ای مقابل حریف قرار بگیرند.


شاهرودی در مورد نحوه مقابله با اسپانیا برای گرفتن حداقل امتیاز تصریح کرد: وقتی مقابل تیمی بازی می کنی که در حفظ توپ تبحر دارد، باید به فکر ارائه بازی متراکم و نزدیک بهم باشی. بازیکنان نباید اجازه ایجاد شکاف در لایه های دفاعی خود را بدهند.


او ادامه داد: بازی نزدیک و تکنیک بالای بازیکنان اسپانیا می تواند شانس آنها را در گرفتن ضربات شروع مجدد افزایش دهد. بنابراین نباید با خطاهای بی مورد به حریف فرصت ضربه زدن بدهیم. آنها روی ضربات شروع مجدد برنامه ریزی خاصی دارند و از این حربه برای گلزنی استفاده می کنند.


شاهرودی در مورد جانشین احتمالی روزبه چشمی گفت: همه اینها به تفکرات کی روش بازمی گردد، واقعاً نمی توانم در این مورد پیش بینی داشته باشم اما بچه ها در بازی اول نشان دادند که با تمام جان و دل بازی می کنند و همه آنها بیش از حد توانشان در زمین انرژی گذاشتند.


او درباره شانس تیم ملی برای کسب امتیاز مقابل اسپانیا اظهار داشت: باید با جنگندگی و دوندگی بالا نظم تیمی اسپانیا را بهم بریزیم. این روش باعث می شود آنها عصبی شده و تمرکزشان را نیز از دست بدهند. این مهم میسر نمی شود مگر اینکه همه بازیکنان بالای 10 کیلومتر دوندگی داشته باشند. وحید امیری در دیدار مقابل مراکش از این حیث عالی بود و ای کاش مقابل اسپانیا نیز همه بچه ها بتوانند با دوندگی بی امان خود بازیکنان حریف را به خوبی تحت فشار قرار دارند.

نظر شما