شناسهٔ خبر: 26204576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روحیه حجت الاسلام ابوترابی و آزادگان رژیم بعث را تحت تأثیر قرار داده بود

R1405/P1011199/S4,38/CT11

حجت الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت که روحیه سید آزادگان مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و آزادگان رژیم بعث را تحت تأثیر قرار داده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد ارتحال سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی فرد و پدر بزرگوارشان حجت الاسلام و المسلمین سید عباس ابوترابی فرد و شهدای غریب آزاده عصر امروز سه شنبه 29 خرداد 97 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی موحدی کرمانی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امم جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

حجت الاسلام علیدوست قزوینی از اعضای هیئت مدیره مؤسسه پیام آزادگان و از همرزمان مرحوم ابوترابی فرد به عنوان اولین سخنران گفت که مرحوم اوبوترابی فرد انسانی که گویا خلق شده بود تا به دیگر انسانها کمک کند و وجهه انسان را تجلی ببخشد.

وی ادامه داد: مرحوم ابوترابی فرد به همه انسانها کمک می کرد و انسان مسلمان و غیر مسلمان برای او فرقی نداشت و به همه انسانها احترام می‌گذاشت و محبت می کرد. او تمام تلاشش را می‌کرد تا گره از کارهای انسانها باز کند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفت که  خود این محفل برای انسان درس است و اولین درس این است که از خودمان خجالت می کشیم که اگر این اسرا و شهدا و بزرگان مجاهدت کردند، پس ما چه کاری انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مسیر انقلاب خون‌های بسیاری ریخته شد و انسان‌های زیادی برشان ظلم وارد شد تا این انقلاب پیروز شود.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی کرمانی در ادامه سخنانش به یک خاطره از دوران دفاع مقدس اشاره کرده و گفت که در  دوران دفاع مقدس که مجروحین از جنگ برای مداوا به تهران می‌آوردندة در یکی از روزها به عیادت یکی از این مجروحین رفتم. وقتی وارد اتاق شدم دیدم که یک نوجوان 15 ساله روی تخت خوابیده و آنقدر حجم بدنش کم بود که من در ابتدا روی تخت او را ندیدم. این نوجوان هر دو دست و پایش را در جبهه داده بود و به من گفت که «من قبول نشدم و رفوره شدم» و بعد اشاره کرد به عکس بالای سرش و و گفت «این برادر شهیدم از این آزمون سربلند بیرون آمد و قبول شد، نه من!».

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مادامی که جامعه ما از این انسان‌ها داشته باشد و کسانی مانند اسرا را داشته باشد پیروز است. همین روحیه  سید آزادگان مرحوم ابوترابی فرد و آزادگان و جانبازان بود که صدامیان را تحت تاثیر قرار می‌داد و  آنچه که اسلام را پیروز کرد همین اخلاص‌ها بود.

وی در خاتمه سخنانش گفت که اگر می‌خواهیم امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) از ما راضی باشد باید این فضلیت ها در جامعه و ما زنده باشد.

در پایان این مراسم از خانواده آزاده سعید زلفی که پس از مرگش اعضای بدنش را به نیازماندان اهدا کرد تقدیر و از 7 عنوان کتاب جدید با موضوع آزادگان که توسط مؤسسه پیام آزادگان به چاپ رسیده است رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما