شناسهٔ خبر: 26204575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک:

روابط بین کشورها عامل ارتقای دانش فنی و بهبود وضعیت اقتصادی است

اراک- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک گفت: روابط بین کشورها عامل ارتقای دانش فنی و بهبود وضعیت اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر توسطی عصر روز سه شنبه در حاشیه نشست فعالان اقتصادی استان مرکزی با سفیر اندونزی در اراک اظهار داشت: روابط تجاری و اقتصادی بین کشورها، موجب ارتقای سطح فناوری و بهبود شرایط اقتصادی و تجاری در کشورها می گردد و در عصر حاضر نسبت به ادوار گذشته ای نیاز بیشتری به این مساله احساس می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک افزود: این ارتباطات از طریق سفارتخانه ها علاوه بر وظایف ذاتی که برعهده آن است، به منظور ایجاد ارتباط تجاری هم باید انجام شود. اگر بین دولت ها این هماهنگی و همکاری ها وجود داشته باشد، بستر ساز فعالیت های اقتصادی و تجاری بین کشورها خواهد شد که این روابط بین کشور اندونزی و ایران برقرار است.

وی ادامه داد: ما هم در بخش خصوصی بنا بر این داریم که از این بستر مناسب و مطلوب برای ارتقای سطح روابط و بالا بردن تراز تجاری استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اراک بیان داشت: در مذاکراتی هم که امروز انجام شد به نظر می رسد که این زمینه فراهم است و می طلبد با آمدن هیاتی از فعالان اقتصادی اندونزی به استان مرکزی به صورت چهره به چهره مذاکراتی بین همتایان اقتصادی صورت بگیرد که قطعا نتایج خوبی برای  هر دو یعنی اندونزی و استان مرکری به همراه خواهد داشت.

نظر شما