شناسهٔ خبر: 26204544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تجهیزات نظامی ارتش سوریه وارد استان درعا شد

ایرنا : تجهیزات گسترده نظامی ارتش سوریه در اطراف شهر بصرالحریر در شرق استان درعا مستقر شد.

صاحب‌خبر -

منابع میدانی روز سه شنبه اعلام کردند که ده ها خودرو، تانک و توپ با کامیون و تریلر از شمال و شمال غرب استان سویدا به اطراف بصرالحریر در شرق استان درعا منتقل شد.

به گفته این منابع، در صورتی که مذاکرات با گروه های مسلح تروریستی در این منطقه با شکست روبرو شود، احتمالا عملیات ارتش سوریه از سه محور آغاز شود.

به اعتقاد کارشناسان نظامی، این عملیات از سه منطقه که محور نخست از شهر تل الحاره و تپه آن و محور دوم از محله های شهر درعا به طرف گذرگاه نصیب در مرز اردن و محور سوم بر شهر بصرالحریر متمرکز خواهد بود.

در صورت تسلط ارتش سوریه بر بصرالحریر، منطقه اللجاه از سایر مناطق شرق درعا به طور کامل جدا می شود.

 نیروهای ویژه ارتش سوریه به فرماندهی سرتیپ سهیل حسن با ۵۰ تانک و ۳۰ توپ هویتزر۱۵۲ میلیمتری به سمت جنوب استان درعا حرکت کرده اند.

این خبرگزاری افزود: عملیات بزرگی در کمتر از یک ماه دیگر در جنوب استان درعا آغاز خواهد شد.

پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان ریف دمشق، هم اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های جولان اشغالی قرار دارد .

ارتش سوریه در صدد تسلط یافتن بر مرزهای این کشور با اردن است و این نبرد همچنین بی هیچ شک و تردیدی به تلاش های رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه بی طرف در جنوب این کشور پایان خواهد داد.

براساس برخی آمارها بیش از ۳۶۰ هزار تروریست از ۹۳ کشور جهان در بیش از ۱۰۰ گروه تروریستی در جریان بحران سوریه حضور دارند، ولی نتوانسته اند تاکنون به اهداف مورد نظر حامیان خود برسند.

این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این کشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر و غیرنظامیان را مورد هدف قرار می دهند.

 

نظر شما