شناسهٔ خبر: 26204357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۲ هزار دقیقه برنامه معارفی ماه رمضان در قم تولید شد

R7854/P1377/S6,62/CT12

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم گفت: در ایام ماه رمضان در بخش معارفی رادیو، ۱۴ هزار و ۴۰۰دقیقه و در بخش سیما ۱۸ هزار دقیقه برنامه در مرکز قم تولید و پخش‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نیاسر  با تشریح برنامه‌های این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان و تابستان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان از لحاظ رسانه‌ای بسیار پرکار است و انعکاس فرهنگ عبادت و توجه به اقشار مختلف مردم خود عبادت است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با بیان اینکه در این مرکز در ایام ماه رمضان در بخش معارفی رادیو، 14 هزار و 400دقیقه و در بخش سیما 18 هزار دقیقه برنامه پخش‌شده افزود: یکی از ویژگی‌های قم ارتباط با شبکه‌های ملی، بین‌المللی و فراتر از آن است و تقریباً 300ساعت برای این شبکه‌ها برنامه تولید و ارسال کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت صداوسیمای قم در ایام ماه مبارک در بخش ارتباطات مردم در حوزه پیامک و تلفن 4 برابر شده بود ابراز کرد: امسال برنامه‌هایی که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در راستای کمک به محرومان صورت گرفت، 20درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرد، همچنین برنامه‌هایی که برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، دیه،مهریه،بدهی‌های ناشی از نوسانات بازار صورت گرفت سه برابر شد.

لطفی نیاسر با اشاره به برنامه‌های تولیدی صداوسیمای قم در ایام ماه مبارک رمضان از حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: روزانه 6 ساعت از حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برنامه زنده روی آنتن داشتیم که 100نفر از همکاران ما در این بخش درگیر کار بودند که در مجموع در شبکه نور و شبکه‌های ملی و غیر ملی 60 هزار دقیقه برنامه از حرم پخش گردید.

وی با بیان اینکه 13 شبکه ماهواره‌ای غیر ایرانی و خارج از سازمان صداوسیما از برنامه‌های معارفی ماه رمضان استفاده کردند، عنوان کرد: امسال در شب‌های قدر و برای نخستین بار، مراسم حرم حضرت معصومه(س) و جمکران در دو قاب از شبکه نور انعکاس داده شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، تصاویر مردمی در رائو نما را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: امسال در حوزه سیما، ‌کار ویژه‌ای انجام‌شده و آن اینکه مجموعه قم تبدیل به میز شبکه‌های معارفی کل کشور شده است.

وی ترتیل خوانی نوجوان، گزارش قرائت قرآن از پارک‌ها، تهیه و تولید مباحت اخلاقی با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و آیت‌الله مصباح یزدی، تولید و پخش برنامه از سفره‌های افطاری مردمی در خیابان‌ها، ترویج فرهنگ مناجات خوانی، توجه به تغذیه و بهداشت بر اساس طب سنتی، تولید برنامه به شش زبان و پخش در شبکه‌های برون‌مرزی، تولید و پخش برنامه سحر آذری از حرم حضرت معصومه(س) برای آذری زبان‌ها، فرهنگ‌سازی قرائت قرآن توسط بچه‌ها و غیره در فضای مجازی، برنامه‌های جذاب در روز قدس و راه‌اندازی پویش" قدس را هدف دارم" را از برخی برنامه‌های انجام‌شده در ایام ماه مبارک رمضان در صداوسیمای استان قم برشمرد.

وی در به برنامه‌ها مرکز صداوسیمای قم در تابستان امسال اشاره کرد و با بیان اینکه در تولید برنامه به بخش خردسالان کمتر توجه شده است گفت: تابستان امسال برنامه«بادبادک» برای خردسالان تدارک دیده‌شده است که همه عوامل آن خود بچه‌ها هستند و در این برنامه از شخصیت‌های کودک استفاده نخواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، برنامه«در استان» در راستای توجه به بخش‌های مختلف استان قم،«مثبت قم» ویژه جوانان،‌»کوچه سار انقلاب»با هدف فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های انقلابی، تولید سه مستند از مشاهیر قم، تله‌فیلم،‌موشن گرافی از مکان‌های قم، مجموعه تاریخ شفاهی انقلاب، برنامه شاد «آب و آیینه» ویژه صبح‌های جمعه ، طنز شبانه، بخش جدیدی از برنامه پلاک 16،‌ توجه به مسئله بحران کم‌آبی، توجه به شعار سال و حمایت جدی از کالای ایرانی و برندهای استانی از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در مرکز قم در تابستان امسال روی آنتن خواهد رفت.

لطفی نیاسر با بیان اینکه در حوزه خبر بخش گزارش‌های قم در شبکه‌های ملی 15 درصد افزایش داشته است و هر سه روز یک خبر از قم در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی، مخاطبان رادیو قم 19 درصد و بینندگان سیمای نور 50 تا 60 درصد است.

انتهای پیام/ش

نظر شما