شناسهٔ خبر: 26203818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دیدار کمالوندی و معاون وزیر خارجه سوئیس مطرح شد:

بررسی راه‌های توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های هسته‌ای تهران و برن

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با سخنگو و معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عصر امروز پاسکال برستویل، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه سوئیس که در رأس یک هیات عالیرتبه برای گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی در تهران بسر می‌برد با بهروز کمال‌وندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوعات مرتبط با برجام، مسائل منطقه‌ای و چگونگی همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف سوئیسی ضمن اشاره به حمایت کشورش از برجام بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه کشورهای جهان از ایران در این موضوع تاکید کرد.

راه‌های توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های هسته‌ای دو کشور با توجه به تبادل هیات‌های صورت گرفته بین تهران و برن و نیز چگونگی اجرای یادداشت تفاهم امضاء شده در این خصوص از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

کمال‌وندی با یاد‌آوری ضرورت اتخاذ اقدامات جدّی طرف‌های مقابل در برجام و کشورهای حمایت‌‌‌کننده از آن بر فوریت اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از برجام در قبال ادامه اجرای تعهدات برجامی تاکید کرد. 

در بین همراهان علاوه بر مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران، فرانک گروتر رئیس اداره سیاست امنیتی وزارت امور خارجه این کشور نیز حضور داشتند. همچنین نمایندگانی از بخش‌های مختلف سازمان انرژی اتمی از جمله رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، مدیرکل حوزه ریاست، مرکز نظام ایمنی هسته‌ای و دیگر بخش‌های سازمان انرژی اتمی ایران حضور داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما