شناسهٔ خبر: 26202941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسفندیار چهاربند:

استخدام حق‌التدریسی‌ها به شفاف‌سازی مجلس نیاز دارد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام حق‌التدریسی‌ها گفت: در این مورد اختلاف‌نظر وجود دارد و مجلس باید در این زمینه شفاف‌سازی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، اسفندیار چهاربند با اشاره به روند دریافت مجوز برای جذب ۲۵هزار نفر نیرو گفت: با توجه به تعداد نیروی انسانی فعلی در نظر گرفتن ۲۵هزار ردیف استخدامی اجتناب‌ناپذیر است و امیدواریم ظرف چند روز آینده این مجوز گرفته شود تا بخشی از مشکلات آموزش‌وپرورش به‌خصوص برای سال‌های آتی تا حدی حل‌وفصل شود.

رییس مرکز نیروی انسانی آموزش‌وپرورش درباره دانشگاه‌های دولتی که می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیرو کمک کنند، گفت: محوریت تربیت‌معلم با دانشگاه فرهنگیان است. هر توافقی با هر دانشگاهی که صورت می‌گیرد متولی آن توافق باید دانشگاه فرهنگیان باشد و با مأموریت و نظارت دانشگاه فرهنگیان این اتفاق می‌افتد.

چهاربند گفت: دانشگاه‌های معتبر دولتی، ازجمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی را در نظر دارند که می‌توانند برای جذب نیروهای موردنظر مدارس اقدام کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تأمین نیروی پایه دوازدهم اظهار داشت: پایه دوازدهم باید طبق مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی شود و معلمانشان هم آموزش‌های ضمن خدمت را ببیند تا بتوانیم اول مهرماه از آن‌ها استفاده کنیم.

چهاربند در مورد آخرین وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریسی گفت: به‌تازگی دو پیشنهاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در یک نوبت مطرح شد و مجدد به کمیسیون برگشت و احتمالا دوباره آن پیشنهادها مطرح شود. یکی از آن پیشنهاد‌ها این بحث است که استخدام معلمان حق‌التدریسی شامل چه کسانی می‌‎شود و در این میان اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که باید مجلس آن را شفاف‌سازی کند. بحث دیگر هم نحوه تبدیل وضعیت نیروهایی است که در رابطه با آن‌ها باید یک سری ضوابط و استانداردها رعایت شود. مثل آزمون و بقیه معیارهایی که حداقل‌های لازم را برای یک استخدام سی‌ساله تضمین کند.

وی در این خصوص که گفته می‌شود؛ ظرفیت برای جذب نیروهای حق‌التدریسی وجود ندارد، گفت: باید دید منظور از ظرفیت چیست؟ اگر منظور از ظرفیت نیاز است، نیاز آموزش‌وپرورش در حوزه‌هایی مثل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشخص است و به نیروی مرد بیشتر نیاز داریم، اما اگر ظرفیت مربوط به ردیف‌های استخدامی و تأمین منابع مالی برای استخدام باشد، این را باید سازمان اداره استخدامی و برنامه بودجه توضیح دهد

 

نظر شما