شناسهٔ خبر: 26202929 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیمی از مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شد

R41471/P1377/S6,70/CT11

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برابر با حدود نیمی از مطالبات گندم‌کاران استان گلستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حمیدرضا علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره خرید محصول گندم کشاورزان استان و پرداخت مطالبات آن‌ها اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید تاکنون، کشاورزان 786 هزار تن گندم به سیلوها تحویل داده‌اند و  3 هزار و 300 میلیارد ریال پول گندم‌کاران پرداخت شده است.

وی افزود: حداکثر 4 روز پس از تحویل گندم به مراکز خرید، نیمی از پول محصول به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: پول گندم براساس لیست‌های ارسالی به بانک، مستقیم از تهران به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

علیمحمدی گفت: قرار است در یک فرایند 2 ماهه به صورت کامل با کشاورزان تسویه شود و قیمت خرید هر کیلوگرم گندم بر حسب میزان کیفیت، میانگین یک‌هزار و 340 تومان است.

وی اظهار کرد: 110 مرکز خریدتضمینی گندم در استان گلستان کار خرید را تاپایان فصل برداشت برعهده دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم امسال در گلستان خریداری شود.

علی‌محمدی همچنین با اشاره به نزدیکی پایان فصل خرید کلزا در گلستان، تصریح کرد: 20 مرکز خرید از 50 مرکز در حال حاضر فعال هستند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اظهار کرد: با توجه به مشکل کشاورزان در تحویل گندم‌های خود به مراکز با دستور استاندار، کشاورزان می‌توانند بدون معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی محصولات خود را تحویل دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما