شناسهٔ خبر: 26202764 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صدا و سيماي مركز قم میز معارف شبکه‌های استانی شد/ ایجاد پویش حفظ قرآن

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اعلام تغییرات صورت گرفته ساختاری در برنامه های این مرکز گفت: برنامه‌ريزي شده مجموعه مرکز قم به میز معارف شبکه‌های استانی کل کشور تبدیل شود .

صاحب‌خبر -

 صدا و سيماي مركز قم میز معارف شبکه‌های استانی شد/ ایجاد پویش حفظ قرآن

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی گفت: برنامه‌های ماه رمضان صدا و سیما شامل بخش‌های رادیو، تلویزیون و خبر است که موضوعاتی در قالب انعکاس فرهنگ عبادت، کمک به محرومان و عبادت اجتماعی را دربرمی‌گیرد.
وی بیان کرد: در مجموع برای بخش‌های معارفی رادیو 14 هزار و 400 دقیقه و در حوزه سیما 18 هزار دقیقه برنامه در ماه رمضان برنامه‌ریزی شده بود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با بیان اینکه ارتباط ویژه با شبکه‌های سراسری و بین‌المللی صورت گرفته است گفت: 300 ساعت برنامه به شبکه‌های برون‌مرزی، ملی و بین‌المللی ارسال شد.
وی به تاثیرگذاری برنامه‌های صدا و سیما در زمینه کمک به محرومان و آسیب‌دیدگان اشاره کرد و افزود: صدا و سیما با کمیته امداد در این زمینه همکاری دارد و با وجود مسائل مالی و فشارهای اقتصادی 20 درصد کمک‌ها به مجموعه کمیته امداد از راه برنامه‌های صدا و سیما افزوده شده است.
لطفی نیاسر تصریح کرد: کمک مردم به مجموعه زندانیان غیر عمد امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها و کمک‌ها به آستان مقدس حضرت معصومه در قم گفت: در مجموع روزی 6 ساعت برنامه‌های مختلف جشن‌ها، مناجات و تفسیر قرآن از مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه از طریق رادیو تلویزیون روی آنتن رفته است و 100 نفر از همکاران فنی، صدا و سیما، خبر و بخش مجازی به طور مستقیم درگیر کار بودند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد: برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) از شبکه‌های تلویزیونی نور، قرآن، دو، سه، آموزش، افق و خبر و شبکه‌های برون مرزی جام جم، الکوثر، العالم و سحر آذری پخش شده است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده مجموعه مرکز قم به میز معارف شبکه‌های استانی کل کشور تبدیل شود گفت: بر همین اساس در قم سیاست‌گذاری برای همه شبکه‌های استانی انجام می‌شود. این کار از ماه رمضان شروع شده و برنامه‌های معارفی و احکام برای شبکه‌های معارفی و استانی برنامه‌ریزی شد و استقبال خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.
لطفی نیاسر با بیان اینکه ترتیل‌خوانی در حرم حضرت معصومه(س) منشأ خیرات فراوانی است گفت: ترتیل خوانی نوجوانان مورد اقبال شبکه دو و امید قرار گرفت که روزانه پخش 30 دقیقه مطالب بسیار مفید قرآنی برای نوجوانان و جوانان را به همراه داشت.
وی اظهارکرد: برنامه‌هایی از سخنان مراجع تقلید تولید و در ایام ماه رمضان پخش شد و در زمینه سفره‌های ساده افطاری از سفره‌هایی که از سوی خیران گسترده می‌شد گزارش‌های خوبی تهیه و پخش شد.

لطفی نیاسر از پویش حفظ قرآن ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد و اظهار کرد: علاقه مندان می توانند با ورود به کانال صدا و سیمای مرکز قم در پیام رسان سروش فیلم قرائت و حفظ خود را بفرستند تا در شبکه قرآن سیما مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما