شناسهٔ خبر: 26202710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

سواد حرکتی کودکان پیش دبستان جای کار دارد/ مهارت‌های حرکتی از اولویت‌های سلامت انش آموزان است

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سواد حرکتی لازمه سبک زندگی سلامت و تضمین برای جامعه سالم است و باید در این عرصه کار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهرداد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در اولین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ایران، اظهار کرد: نقش بازی در سلامت کودکان و اقتصاد سلامت موضوعی اساسی است و سواد حرکتی کودکان باید در سال های اولیه زندگی توسط والدین و مربیان پیش دبستان آموزش داده شود.

وی افزود: سواد حرکتی در دوران طفولیت و سنین پیش از دبستان شکل می گیرد و تکامل بخشیده می شود و اگر کودکی سواد حرکتی نداشته باشد زندگی فعالی ندارد و در سال های آتی سلامت جسمانی را از دست خواهد داد.

حمیدی اظهار کرد: امروزه کودکان به دنبال موبایل و فراغت کم تحرک هستند و از محیط های اجتماعی دور هستند و می توانیم بگوییم سواد حرکتی کودکان کم است و زندگی فعالی ندارند و باید در این عرصه گام های جدی برداریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سواد حرکتی بیشتر نشود فرد با کم تحرکی از محیط های اجتماعی دور می ماند و فردی با اعتماد به نفس بالا نخواهد بود.

وی اظهار کرد: سواد حرکتی قابلیت جبران پذیری ندارد و اگر فردی از 10 سالگی به بعد سواد حرکتی پیدا نکند در عرصه های سلامت جسمانی و مهارت های زندگی عقب می ماند و کودکی نامتوازن و نامتعادل خواهد بود که در بزرگسالی با بیماری های گوناگون دست و پنجه نرم می کند.

حمیدی افزود: مهارت های بنیادی و مهارت های حرکتی از اولویت های سلامت کودکان است و باید متولیان سلامت و مربیان مهدها دوشادوش خانواده ها بدانند که باید سواد حرکتی را به کودکان انتقال دهند تا سبک زندگی سالمی داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: با آموزش سواد حرکتی کودکان از ایجاد هزینه های درمانی در بزرگسالی جلوگیری می شود و سبک زندگی سلامت از ابتدای کودکی در جامعه نهادینه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما