شناسهٔ خبر: 26202695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مفتی اعظم فلسطین:

آزادی بیت المقدس و مسجد الاقصی از چنگال اشغالگران صهیونیست نزدیک است

ابنا

مفتی اعظم قدس و سرزمین فلسطین خواستار تحرک فوری برای نجات مسجد مبارک الاقصی در برابر تجاوزات و تعرضات خطرناک اشغالگران صهیونیست شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ مفتی اعظم قدس و سرزمین فلسطین خواستار تحرک فوری برای نجات مسجد مبارک الاقصی در برابر تجاوزات و تعرضات خطرناک اشغالگران صهیونیست شد.

شیخ محمد حسین طی بیانیه ای، تعرضات شهرک نشینان یهود به مسجد الاقصی تحت حراست ماموران پلیس صهیونیستی و برپایی مراسم عقد عروسی در محوطه های آن و ممانعت نظامیان صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل این مکان مقدس برای انجام عبادت را محکوم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: رفتارهای ظالمانه ارتش رژیم صهیونسیتی با اقدامات نژاد پرستانه دولت آمریکا علیه ملت فلسطین و قدس که آخرین آنها انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود، همزمان شده است.

مفتی قدس افزود: اینگونه رفتارهای غیر انسانی همچنین با سالروز نبرد دروازه ها و پیروزی عظیم فلسطینیان در این نبرد که در سایه استقامت و پایداریشان تحقق یافت، تقارن یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: بیت المقدس و مسجد الاقصی به زودی از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد خواهد شد، هر چند که اشغالگران صهیونیست به تجاوزات و جنایات خود در این مسجد و این شهر شدت و حدت بخشند.

شیخ محمد حسین از ملت های عربی و اسلامی، رهبران آنها و شرافتمندان جهان خواست برای پایان بخشیدن به تجاوزات بی وقفه و فزاینده صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس و پاسداران آنها وارد عمل شوند.

ده ها شهرک نشین صهیونیست صبح روز دوشنبه به مسجد مبارک الاقصی متعرض شدند. 

این شهرک نشینان یهودی تحت حمایت ماموران پلیس صهیونیستی از باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و در بخش های مختلف آن پرسه زدند. 

ماموران پلیس در جریان این تجاوز عبدالله ابوطالب رئیس دایره حراست مسجد الاقصی را در دروازه باب الرحمه بازداشت کردند. 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که شمار زیادی از فلسطینیان خاک ها و سنگ ریزه های بر جای مانده از مرمت نمازخانه های سرپوشیده منطقه باب الرحمه را تمیز کردند که این اقدام به مذاق شهرک نشینان یهود خوش نیامد، بنابراین در شبکه های اجتماعی شروع به جوسازی علیه فلسطینیان کرده و مدعی شدند آنچه در منطقه باب الرحمه صورت گرفته است یک اقدام ویرانگرانه بوده است، نه عمران و آبادانی. 

..............

پایان پیام / 326

نظر شما