شناسهٔ خبر: 26202575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیرکل امور اداری بنیاد شهید:

۲۰۲ هزار کارت جدید ایثارگری صادر شد

- همشهری آنلاین: مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: صدور کارت‌ ایثارگری برای خانواده شهدا، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و آزادگان انجام می ‌شود و تاکنون برای ۲۰۲ هزار نفر از ایثارگران کارت جدید ایثارگری صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از بنیاد شهید، حجت‌الله فرهادی با تاکید بر اینکه کارت‌ های شناسایی قدیمی ایثارگران تا پایان تیرماه اعتبار دارد، افزود: از ابتدای مردادماه امسال ارائه خدمات تنها از طریق کارت‌ های جدید و هوشمند شناسایی ایثارگری انجام می‌ شود و کارت‌ های گذشته قابل ‌استفاده نبوده و فاقد اعتبار است.

وی تصریح کرد: 270 هزار نفر از ایثارگران برای دریافت کارت جدید ایثارگری ثبت نام کرده اند و ضروری است ایثارگران در فرصت باقی مانده برای ثبت‌ نام کارت شناسایی هوشمند ایثارگری اقدام کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: ایثارگران و خانواده‌های آنها باید تا پایان تیرماه برای ثبت‌ نام کارت‌ های جدید در سامانه ایثار اقدام کنند و کارت‌ های گذشته خود را تحویل حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه سکونت خود دهند؛ زیرا از ابتدای مردادماه ارائه خدمات تنها از طریق کارت‌های جدید ایثارگری انجام می‌شود و کارت‌های گذشته قابل‌ استفاده نبوده و فاقد اعتبار است.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در خصوص نحوه ثبت‌ نام ایثارگران برای دریافت این کارت‌ ها گفت: ایثارگرانی که در گذشته نام کاربری و رمز عبور خود را از سامانه خدمات الکترونیک ایثار دریافت کرده اند، باید هرچه سریعتر برای ثبت درخواست دریافت کارت شناسایی ایثارگری اقدام کنند و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده ‌اند، باید یک ‌بار به یکی از ادارات ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید در سطح شهرستان ها و استان ها مراجعه و پس از ثبت ‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: ایثارگران در صورت تغییر آدرس محل سکونت باید حتما نسبت به اعلام آدرس جدید به بنیاد شهید اقدام کنند تا برای دریافت کارت دچار مشکل نشوند. همچنین در صورتی ‌که عکس‌ های پرونده این افراد نیز قدیمی است و نیاز به تغییر داشته باشد باید به بنیاد شهید مراجعه کنند و عکس جدید خود را در پرونده ثبت کنند.

مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.

برچسب‌ها:

نظر شما