شناسهٔ خبر: 26202405 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از نخستین موتور دیزل ملی:

توان ساخت خودرو و نیرو محرکه از بزرگترین مولفه های پیشرفت صنعتی کشور است/امیدواریم ۱۰ دستگاه موتور دیزل ملی در سال اول تحویل صنعت حمل و نقل کشور شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توان و نیرو محرکه یکی از بزرگترین شاخص ها و مولفه های پیشرفت صنعتی کشور است و امیدواریم در سال اول ۱۰ دستگاه موتور دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار تحویل صنعت حمل و نقل کشور شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در آیین رونمایی از خط تولید نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی ۱۳۰۰ اسب بخار ،تصریح کرد: عمق ساخت داخل و تجاری سازی این موتور از موارد قابل توجه آن است که از زحمات مهندسان، طراحان، تکنیسین ها و اندیشمندان این ایده برای ایجاد این توان بزرگ مهندسی که با تکنولوژی بالا بومی شده است، قدردانی می کنم.

وی توان ساخت صنایع خودرو و نیرو محرکه را یکی از بزرگترین شاخص ها و مولفه های پیشرفت صنعتی کشور دانست و تصریح کرد: خرسندیم که توانستیم در این زمینه قدم های بزرگی را برداریم و امیدوارم در آینده به توانمندی های بیشتری دست یابیم.

شریعتمداری با تاکید بر اهمیت موتورهای دیزلی، یادآور شد: موتورهای دیزلی به دلیل توان و قدرت بالایی که می توانند برای فعالیت های محرکه به وجود بیاورند برای همه کشورها دارای اهمیت فوق العاده ای هستند و استفاده های گوناگونی که از این موتور در فعالیت های حمل و نقل ریلی و دریایی می شود اهمیت این صنعت را بیشتر می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تشکر از وزیر راه و شهرسازی به عنوان اولین و مهمترین خریدار این موتورها پس از تجاری سازی، گفت: امروز روز اول تجاری سازی این موتورها است که امیدواریم در سال اول ۱۰ دستگاه موتور تحویل صنعت حمل و نقل کشور شود.

شایان ذکر است که خط تولید دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار شرکت دیزل سنگین ایران( دسا ) امروز سه شنبه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران رونمایی شد.

قطعات نخستین موتور تجاری دیزل سنگین ملی ساخت داخل است که در کاربری های ریلی، نیروگاهی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بازده حرارتی این موتور ۴۰ درصد خواهد بود و ۸۰ درصد سوخت مصرفی آن گاز طبیعی و ۲۰ درصد دیگر گازوییل ‌است.

موتور دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار، چهار زمانه و با اشتعال تراکمی است.

نظر شما