شناسهٔ خبر: 26202248 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

راهکار؛

۱۰ کاری که برای افزایش عمر باتری گوشی نباید انجام دهید!

چرا عمر گوشی‌ها و لپتاپ ها و دیگر وسایل الکترونیکی بسیار سریع‌تر از انتظار ما به پایان می‌رسد؟ چگونه می‌توانیم عمر مفید باتری‌های آن‌ها را افزایش دهیم؟

صاحب‌خبر -
۱۰ کاری که برای افزایش عمر باتری گوشی نباید انجام دهید!

به گزارش « پارسینه»، چرا عمر گوشی‌ها و لپتاپ‌ها و دیگر وسایل الکترونیکی بسیار سریع‌تر از انتظار ما به پایان می‌رسد؟ چگونه می‌توانیم عمر مفید باتری‌های آن‌ها را افزایش دهیم؟ چه راهکار‌هایی برای افزایش عمر مفید باتری‌های این وسایل وجود دارد؟ این‌ها از جمله سوالات و دغدغه‌های روزمره بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان است. در اینجا و بنا به نظرات متخصصین امر ۹ راهکار ساده، اما مهم و حیاتی برای افزایش طول عمر گوشی‌ها را به شما خواهیم گفت:

۱- شارژ کامل ممنوع!
لابد بسیاری می‌خواهند که شارژ گوشی و لپتاپ شان را بطور کامل و روی عدد ۱۰۰% برسانند، اما باید گفت: این یکی از اشتباهات بزرگ در این زمینه است، به زبان ساده نگذارید شارژ گوشی و یا لپتاپ شما از ۹۷% بیشتر شود.

۲- رسیدن شارژ زیر ۲۰% ممنوع
ممنوعیت دیگر این است که اجازه ندهید شارژ گوشی یا لپتاپتان به زیر ۲۰% برسد این موضوع عمر مفید باتری را به شدت کم خواهد کرد پس همیشه مراقب باشید که قبل از اینکه ۲۰ درصد از شارژ باقیمانده باشد، گوشی یا لپتاپ خود را شارژ مجدد کنید.

۳- شارژ طولانی شبانه ممنوع!
لابد برای بسیاری از شما پیش آمده است که قبل از خواب گوشی یا لپتاپ خود را به شارژ وصل کنید و تا صبح که از خواب بیدار می‌شوید آن را از شارژ بیرون نمی‌کشید این مساله یکی از دلایل اصلی کاهش طول عمر باتری هاست.

۴- سردی و گرمی زیاد ممنوع!
دمایی که در آن از گوشی یا لپتاپ استفاده می‌کنید مهم است معمولا می‌بایست در یک دمای معتدل از این ابزار‌ها استفاده کنید، سعی کنید از تغییر ناگهانی دما در محیط‌های مختلف جلوگیری کنید یا از وسایل الکتریکی خود استفاده نکنید. بخصوص در موقع پخت غذا، یا در حمام و یا در زمستان و در میان برف و هوای سرد.

۵- استفاده از شارژر‌های غیراصلی ممنوع!
شارژر اصلی یکی از مسائل مهم است وقتی که از شارژر‌های غیراصلی یا دیگران که مدلی متفاوت با دستگاه شما دارند، در این وضعیت باتری شما در یک حالت آسیب پذیری جدی قرار می‌گیرد.

۶- سهل انگاری در نگهداری شارژر ممنوع!
نگهداری مناسب از شارژر‌ها و بخصوص سیم‌های آن‌ها بسیار مهم است، نوسان و قطع و وصل شدن شارژر‌ها باعث آسیب دیدن باتری می‌شود.

۷- روشنی مطلق ممنوع!
گوشی و لپتاپ در طول یکماه می‌بایست یکبار بطور کامل شارژشان صفر شود و یکبار شارژشان را ۱۰۰% انجام داد این اقدامات برای افزایش طول عمر باتری لازم است.

۸- استفاده از پاوربانک‌های غیراستاندارد ممنوع!
این روز‌ها استفاده از پاوربانک‌ها بسیار باب شده است وسایلی که به شما فرصت شارژ در مناطقی که دسترسی مستقیم به برق ندارید را می‌دهند، اما در عین حال می‌بایست دقت کنید هماهنگ‌ترین پاوربانک برای شارژ گوشی خود را انتخاب کنید و از خرید و استفاده هرگونه پاوربانک نامرتبط با گوشی یا لپتاپ جلوگیری کرد.

۹- کار حین شارژ ممنوع!
همانطور که گفته میشود در زمانی که گوشی در حال شارژ است با آن صحبت نکنید، چون اثرات منفی روی سلامتی دارد باید گفت: هنگام شارژ گوشی و لپتاپ حتی الامکان از آن استفاده نکنید، چون از عمر مفید باتری‌ها خواهد کاست.

۱۰- درصد مطلق ممنوع!
اما بایست در آخر امر تاکید کرد درصد شارژ مناسب برای گوشی و لپتاپ بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است و سعی کنید محدوده شارژ شما بین این دو عدد باشد.

نظر شما