شناسهٔ خبر: 26201632 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بررسی احداث ۴ طرح پتروشیمی در فارس با حضور لاریجانی

نشست بررسی مشکلات احداث ۴ طرح پتروشیمی در شهرستان‌های فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم استان فارس با حضور رییس مجلس و وزیر نفت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خانه ملت: نشست بررسی مشکلات احداث ۴ طرح پتروشیمی در شهرستان‌های فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم در استان فارس امروز (سه شنبه، ۲۹ خردادماه) با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت، نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء نماینده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و همچنین نمایندگان این ۴ شهر آقایان کوروش کرم پور، محمد جواد جمالی نوبندگانی، رضا انصاری و محمدرضا رضایی کوچی و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد.

سردار کریمی نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء در این نشست، گفت: احداث پتروشیمی در این ۴ شهر برای قرارگاه خاتم الانبیاء صرفه اقتصادی ندارد، اما قرارگاه می‌تواند ۷۰ درصد نیروی شاغل در پروژه الفین عسلویه را به ۴ شهر فسا، فیروزآباد، جهرم و داراب اختصاص دهد و در این ۴ شهر صنایع پایین دستی ایجاد کند.

لاریجانی: ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه خاتم الانبیاء پیشنهاد‌های خود را برای ایجاد طرح‌های جایگزین ارائه دهند

هچنین جعفر قادری نماینده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، در این نشست اظهار داشت:پیشنهاد ستاد احداث ۲ واحد پلی اتیلن در فیروزآباد، یک واحد پلی اتیلن در جهرم و ایجاد دو واحد صنایع پایین دستی در داراب و فسا است.

شایان ذکر است بحث و بررسی‌های فراوانی پیرامون چگونگی احداث این ۴ طرح پتروشیمی در شهرستان‌های فیروزآباد، فسا، داراب و جهرم صورت گرفت که در نهایت بنابر دستور رئیس قوه مقننه مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و قرارگاه خاتم الانبیاء ظرف یک هفته آینده پیشنهاد‌های خود را به صورت مکتوب برای ایجاد طرح‌های جایگزین در حوزه صنایع پایین دستی و متناسب با سرمایه طرح‌های گذشته در ۳ فاز حداکثر دو ساله به صورت مکتوب ارائه دهند تا پس از بررسی توسط نمایندگان این ۴ شهر تصمیم نهایی اتخاذ شود.

نظر شما