شناسهٔ خبر: 26201585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۹ خرداد:

رد تعیین نرخ سوم برای دلار/آخرین پیگیری کمیسیون آموزش درباره مدرسه معین/توضیحات فیروزآبادی درباره دفتر فوق سری و ...

خبرگزاری شبستان: لزوم برقراری عدالت در نظام پرداخت ها، برگزاری جلسه اقتصادی قوا، راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا، تعیین نرخ سوم برای دلار، آخرین پیگیری کمیسیون آموزش درباره مدرسه معین از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۹ خرداد ۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، لزوم برقراری عدالت در نظام پرداخت ها، برگزاری جلسه اقتصادی قوا، راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا،  تعیین نرخ سوم برای دلار، آخرین پیگیری کمیسیون آموزش درباره مدرسه معین از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۹  خرداد ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور اژه‌ای

مراسم سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در حادثه هفتم تیر روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار می شود.

 

 

برای تضعیف ایران در سوریه زیر ساخت های انرژی را هدف قرار دهید

مامور سابق ارشد رژیم صهیونیستی می گوید برای تضعیف موقعیت ایران در منطقه خاورمیانه و جلوگیری از پیروزی های این کشور در مناطق مختلف باید زیر ساخت های انرژی که به حزب الله لبنان و ایران در منطقه کمک می کنند یورش برد.

این ژنرال صهیونیست ادعا می کند که انرژی زیر بنای قدرت نظامی ایران و حزب الله در سرزمین سوریه است و عاملی است که اجازه نداد این رزیم به اهداف خود دست یابد. ژنرال ایهود شنرسون که در دانشگاه تلاویو سخنرانی می کرد، گفت: برای حملات سایبری باید زیر ساخت های انرژی ایران را مورد هدف قرار داد تا بتواند قدرت این کشور را تضعیف کرد.

 

وزیر صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد

شین بت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ۱۸ جون گونن سیگو را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد. این عضو مجلس نمایندگان صهیونیست ها کنیست پزشک کودکان است و تبعه سوئدی است.

گفته می شود این وزیر سابق رژیم صهیونیستی که در وزارت جنگ این رژیم درجه کاپیتانی دارد اتهاماتی در جمله جعل در تجارت الکترونیک و حتی مواد مخدر را در پرونده خود دارد .صهینونیست ها می گویند وزیر سابق انرژی اشان به ایران اطلاعات تراز اولی را در خصوص مسائل امنیتی و انرژی داده است. 

 

 

رایزنی وزارت نیرو با مساجد به منظور کاهش مصرف انرژی

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان با اشاره به انتقاد این وزارتخانه از مصرف بی رویه انرژی در مساجد پس از رایگان شدن خدمات گفت: وزارت نیرو با مسئولان مربوط به مساجد در سراسر کشور به منظور کاهش مصرف در این مراکز مذهبی در حال مذاکره است.

 

وی با بیان اینکه این انتقاد تنها به مساجد وارد نیست، افزود: در بودجه 97 نیز نمایندگان محترم تصمیم گرفتند که خدمات و انرژی در مدارس و آموزش و پرورش نیز رایگان باشد.

 

 

تفاهم نامه اربعین حسینی بزودی بین ایران و عراق امضا می شود

جلسه ستاد مرکزی اربعین با محوریت حل مسائل و آسیب ها در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) به ریاست شهریار حیدری، دبیر این ستاد برگزار شد. حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه این نشست از امضا تفاهم نامه همكاري جمهوري اسلامي ايران با عراق توسط وزراي كشور دو طرف به منظور تسهيل در تردد زائرين اربعين حسيني، تا چند روز آينده خبر داد و گفت: پیش نویس تفاهم نامه قبلا توسط دو هیات ایران و عراق تهیه شده است.


در اين نشست که با حضور حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران  ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل شد، مشكلات زائرين اربعين حسيني از جمله در خصوص بیمه زائر، دسترسی به خدمات بانکی و ارتباطات مورد بحث و بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

 

مخالفت مجلس با فوریت رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی طرح درخواست در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت  را مورد رسیدگی قرار دادند و با  103 رای موافق، 90  مخالف و 6 رای ممتنع  با این طرح مخالفت کردند.

محمدعلی وکیلی ،نماینده مردم تهران در مجلس در دفاع از این طرح گفت: بهانه امروز دولت تعیین تکلیف نشدن لایحه تفکیک ساختار دولت در مجلس است. به دلیل اصلاح نشدن روندهای معیوب در ساختار دولت حتی با جابجا شدن وزرا هم مشکلی حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: حتی اگر لایحه فوق امروز در مجلس به کل در مجلس رد شود لااقل بهانه‌ها از دست دولتمردان گرفته می‌شود.

شهاب نادری ،نماینده پاوه و اورامانات در مخالفت با این درخواست فوریت، گفت: مخالفتی با تعیین تکلیف لایحه تفکیک ساختار سازمانی دولت ندارم اما رسیدگی به مسائل اقتصادی که امروز مشکل اصلی مردم است در اولویت است گذشته از آن تفکیک وزارتخانه‌ها از یکدیگر منطق اداری و اقتصادی ندارد.

 

 

مخالفت مجلس با کلیات طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور/طرح از دستور کار خارج شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ خرداد) با کلیات طرح حقوق و دستمزدمدیران و مقامات کشوری با 61 رای موافق، 115 رای مخالف و 17 رای ممتنع  مخالفت کردند.

 بر این اساس این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

 

 

سامانه ثبت حقوق و مزایا راه‌اندازی شد/دستگاه‌ها اطلاعات پرداختی‌های ماه خرداد خود را وارد کنند

جمشیدانصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در  جلسه علنی امروز (سه‌شنبه۲۹ خرداد) مجلس و در جریان بررسی طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور، گفت: یکی از موارد این طرح برای ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی از پرداخت‌های مدیران است که این موضوع در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم آمده است و در آن دولت مکلف به ایجاد سامانه و دسترسی عمومی به پرداختی‌ها شده است.

وی اظهار داشت: برخلاف صحبت‌های برخی از نمایندگان، این سامانه توسط سازمان اداری و استخدامی طراحی شده است و در اردیبهشت ماه به تمامی دستگاه‌ها از جمله مجلس ابلاغ شده و خواسته شده کلیه پرداختی‌های کارکنان و مدیران در خرداد ماه در سامانه وارد شود. قطعا بعد از وارد شدن اطلاعات، زمینه دسترسی عمومی فراهم خواهد شد.

انصاری ادامه داد: درخواست ما از مجلس آن است که سامانه طراحی شده را بررسی کنند که این موضوع طی نامه‌ای رسمی به مجلس معرفی شده است لذا دولت به تکلیف خود در ماده ۲۹ برنامه ششم عمل کرده است.

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه‌ای به تکذیبیه روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت که طی آن صحبت‌های ناصر سراج درباره هک شدن سایت وزارت صنعت و ورود ۵۰۰۰ خودروی مدل بالا به کشوررا رد کرد بود، واکنش نشان داد.

 

 

لزوم برقراری عدالت در نظام پرداخت ها/ دولت سامانه ثبت حقوق و مزایا را راه اندازی کند

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور خواستار اجرای قانون برنامه ششم توسعه درباره متناسب سازی پرداخت ها شد. متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری

سلام علیکم

با احترام، استحضار دارید، قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان برنامه ای جامع در ابعاد مختلف توسعه کشور تدوین شده است، از نکات بارز این برنامه اولویت بخشی به منابع انسانی و نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی وسیاسی و فرهنگی کشوراست، که در این خصوص قوانین متعالی برای پاسخگویی به بسیاری از مطالبات کارکنان شاغل و بازنشستگان کشور و لشکری ومبارزه بافساد، تبعیض وبی‌عد التی مصوب شده است.

از جمله موارد قابل ذکر ماده ۲۹ و ۳۰ برنامه مذکور است که تصریح می‌کند، دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری اقدام لازم ‌را انجام دهد.

 

برگزاری جلسه اقتصادی قوا/کسانی که می خواهند با ترامپ مذاکره کنیم عقل سیاسی ندارند/تشکر نوبخت از علی کریمی

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود از برگزاری دومین جلسه شورای عالی هماهنگی سه قوه در صبح امروز با حضور سران قوا خبر داد. وی با بیان اینکه به دلیل فضای تحریمی موجود طبق تاکید رهبر معظم انقلاب لازم است سه قوه هماهنگی داشته باشند، افزود: جلسه دوم این شورا در دفتر رییس جمهور برگزار شد و تصمیماتی اتخاذ شد که اطلاع رسانی خواهد شد.


رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: عرضه و تقاضا در امور اقتصادی ما حالت عادی دارد و در بسیاری از موارد عرضه بیش از تقاضاست اما در بعد عملی تقاضاهای غیر واقعی ایجاد می شود که دلایل آن روانی و ناامنی ذهنی است.



نوبخت ادامه داد: در همین رابطه طبق اعلام بانک مرکزی از اول فروردین تا ۲۷ خرداد جاری ۲۰ میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار ارز برای واردات کالا اختصاص داده شد که ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن پرداخت شده است.



وی به شایعاتی که می سازند و در پی آن کالاها را گران می کنند اشاره کرد و افزود: جای تاسف دارد که عده ای که کالایی را با ۴۲۰۰ تومان دلار خریداری کرده اند می خواهند با دلار قیمت پس کوچه ای بفروشند و برای همین در جلسه تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که دستگاه های نظارتی با این مشکلات برخورد کنند.



سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اینکه در حالیکه ما تلاش می کنیم با دشمن معلوم الحال مقابله کنیم عده ای در داخل مشکلات این چنینی ایجاد می کنند، خاطر نشان کرد: دولت فقط قوه مجریه نیست بلکه تمام ارکان نظام است و طبق تاکیدات رهبری قوای دیگر به همراهی با دولت می پردازند و در این برهه باید همه با هم و در کنار هم باشیم.

 

 

 

نوبخت تعیین نرخ سوم برای دلار را رد کرد

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به اینکه اخباری مبنی بر اینکه دولت مصوبه ای برای نرخ سوم ارز داشته و آن را برای تایید به وزارت صنعت ابلاغ کرده است ضمن رد این خبر گفت: ما یک نرخ دلار داریم که 4200 تومان است حتی برای آن نرخ 3800 تومانی که در حال حاضر معامله می شود سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت این مابه التفاوت یارانه گذاشتیم.

 

وی ادامه داد: اینکه برخی از این تقاضاها از طریق ارز ناشی از صادرات نفتی تامین شود و یک بخش از طریق پتروشیمی و 20 درصد هم از ارزهایی که از طریق معاملات خرد تامین شود این به آن معنی نیست که ما سه نرخ ارز داریم.

 

 

جرم اتفاق افتاده در مدرسه معین خشونت جنسی است/قوه قضاییه به درستی در مورد این پرونده تصمیم‌گیری کند

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین پیگیری های این کمیسیون در رابطه با پرونده مدرسه غیرانتفاعی معین به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: به هر حال آزار و خشونت جنسی تعریف دارد حتی اگر ما بگوییم تحریک یا نشان دادن فیلم های مبتذل و ارتباط بین دو دانش آموز؛ جرم معلم این مدرسه بوده است به هر حال خشونت جنسی اتفاق افتاده است و این جرم است.

 

وی اظهار داشت: ما منتظر تصمیم قوه قضاییه در مورد پرونده معلم خاطی هستیم و حتی در جلسه‌ ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم وی تاکید داشتند که منتظر تصمیم قوه قضاییه هستند.

 

سعیدی تصریح کرد: ما معتقدیم در این پرونده نباید سهل انگاری انجام شود و اگر جرم ثابت شد باید اشد مجازات نه تنها این متهم بلکه هر کس دیگری که در کشور مرتکب خشونت جنسی می شود، انجام شود.

 

عارف رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد/ کوچکی نژاد و احمدی لاشکی، نواب اول و دوم

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست عصر امروز سه شنبه(22خردادماه) اعضای هیات رئیسه اجلاسیه سوم مجلس دهم کمیسیون خود را پس از رای‌گیری انتخاب کردند. براین اساس محمدرضا عارف به‌عنوان رئیس انتخاب شد و جبار کوچکی نژاد و قاسم احمدی لاشکی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم شدند.

 

 

توضیحات سرلشکر فیروزآبادی پدرباره دفتر فوق سری رئیس ستادکل+سند

سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی پیرامون خبر ویلای لواسان منتشر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

"بدین‌ وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کُند را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم.

محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود 4 اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود 70 تا 100 سال پیش می‌باشد.

جزئیات آن در متن سند آمده است. (یک برگ به پیوست)

ضمناً اینجانب از هیچ مرجعی حکمی ولایی، قانونی و یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام.

این محل 22 سال به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد.

در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه انشااللّه اقدام خواهد شد."

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما