شناسهٔ خبر: 26201172 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

/اخبار کوتاه سینمایی/

پایان فیلمبرداری «سونامی»/ آغاز اکران «به وقت خماری»/ حضور ۳ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره کشمیر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «سونامی» پس از ۷۲ جلسه، در تهران و اطراف آن به پایان رسید. فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمد حسین لطیفی از ۶ تیر در سینماها اکران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در بسته خبری پیش رو برخی اتفاقات حوزه سینما مرور می‌شود.

آغاز اکران«به وقت خماری» از 6 تیرماه

فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمد حسین لطیفی قرار است از چهارشنبه 6 تیرماه اکران خود را  به سرگروهی «سینما ایران» آغاز کند. 

به تازگی تیزر این فیلم سینمایی رونمایی شده است که آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:این فیلم در گونه فیلم‌های کمدی قرار دارد و رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، هادی کاظمی، شهره لرستانی، محید یاسر و شیرین یزدان‌بخش در فیلم سینمایی «به وقت خماری» ایفای نقش کرده‌اند. 

 

پایان فیلمبرداری «سونامی» میلاد صدرعاملی

فیلمبرداری فیلم سینمایی «سونامی» روز دوشنبه 28 خرداد پس از 72 جلسه، در تهران و اطراف آن به پایان رسید و رعنا آزادی‌ور آخرین بازیگری بود که جلوی دوربین پیمان شادمانفر رفت.

بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی‌ور، فرشته حسینی، علیرضا ورزنده، امیر شریعت، با حضور امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری بازیگران «سونامی» هستند.

این فیلم سینمایی به چالش های رقابتی ورزشکاران می‌پردازد و فیلمنامه آن را میلاد صدرعاملی و علی اصغری به طور مشترک به نگارش درآورده اند.

20 تیر؛ آخرین مهلت شرکت در سومین جشنواره فیلم سلامت

فراخوان شرکت در این دوره جشنواره از ماه گذشته رسانه‌ای شد و تاکنون تعداد قابل‌توجهی از سینماگران در بخش‌های پنج‌گانه متقاضی حضور در جشنواره شده‌اند که آمار این استقبال به تفکیک بخش‌ها، اعلام خواهد شد.

بر اساس گاه شمار جشنواره، 20 تیر ماه به عنوان آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار اعلام شده است.

بر اساس فراخوان منتشر شده توسط دبیرخانه جشنواره، پنج بخش‌ِ سومین جشنواره فیلم سلامت را فیلم‌های سینمایی (بیش از 70 دقیقه)، مستند (از 15 تا 70 دقیقه)، کوتاه (حداکثر 30 دقیقه)، برنامه‌های تلویزیونی (حداکثر 90 دقیقه) و دانشجویی (از 3 تا 30 دقیقه) تشکیل می‌دهد که در این بخش‌ها سه جایزه (تندیس جشنواره و دیپلم افتخار) به همراه جایزه نقدی اهدا می شود.

همچنین سازمان‌های دولتی، خصوصی و مردم‌نهاد در اختتامیه جشنواره جوایز خود را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

گفتنی است اهداف سومین جشنواره فیلم سلامت عبارتند از: آشنایی مخاطبین و آحاد جامعه با اهمیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی، تشویق هنرمندان و سینماگران به تولید آثار متناسب و مطلوب در عرصه سلامت، تقدیر از فعالان و سازندگان آثار تصویری اثربخش در حوزه سلامت و ترغیب سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی و دولتی به استفاده از توان سینما برای فرهنگ‌سازی عمومی و تلاش در راستای اصلاح سبک زندگی و ارتقای سلامت جامعه.

موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» سومین جشنواره فیلم سلامت را از تاریخ 1 تا 5 شهریور 97 برگزار خواهد کرد.


 فرمان‌آرا و بازیگرانش برای اکران مردمی «دلم می‌خواد» به پردیس کورش می‌آیند

اکران مردمی فیلم «دلم می‌خواد» امروز سه‌شنبه 29 خرداد ماه با حضور بهمن فرمان‌آرا (کارگردان) و رضا کیانیان، مهناز افشار، رویا نونهالی، صابر ابر، مریم بوبانی و دیگر بازیگران این فیلم، برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «دلم می‌خواد » از چهارشنبه 23 خرداد اکرانش را آغاز کرده و در 4 روز ، همچنین شرایطی که سینماها تحت تاثیر جام جهانی و مسابقات تیم ملی ایران هستند به فروش حدود 300 میلیون رسید.
 

سه فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره بین‌المللی کشمیر

سه فیلم کوتاه ایرانی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره بین‌المللی کشمیر حضور خواهند داشت.

فیلم‌های کوتاه «باران آهسته می‌بارد» به کارگردانی سعید نجاتی و تولید مشترک دفتر قم انجمن و شهرداری ازمیر ترکیه، «چتر خاکستری» به کارگردانی محمد پوستین‌دوز و تولید دفتر اصفهان و «فروزان» به کارگردانی میرعباس خسروی‌نژاد و تولید دفتر خرم‌آباد انجمن سینمای جوانان، به نمایندگی از ایران در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

جشنواره بین‌المللی کشمیر در این دوره متمرکز بر فیلم‌هایی است که احساسات و جنبه‌های مختلف زندگی را به نمایش می‌گذارند و در تلاش است تا با دعوت از بهترین فیلم‌های کوتاه از سراسر جهان، زمینه ارتباط و نمایش آثار را برای فیلم‌سازان داخلی و بین‌المللی فراهم کند.

سومین دوره جشنواره بین‌المللی کشمیر از تاریخ 19 تا 25 ژوئن (29 خرداد تا 4 تیر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما