شناسهٔ خبر: 26201101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

در جلسه تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح شد؛

راه‌آهن میانه تایک سال به تبریز میرسد/توجه ویژه دولت به متروتبریز

نصر: معاون سابق عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه‌آهن تبریز به میانه تا یک سال آینده به تبریز می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از مهر، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز سه شنبه در جلسه تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در این مدت کارهایی که به ظاهر نشدنی تصور می‌شد انجام شد؛ راه‌آهن میانه- تبریز تا بستان ‌آباد ریل‌ گذاری شده و تا یک سال آینده به تبریز می ‌رسد.

وی سپس با بیان اینکه متروی تبریز تا میدان ساعت به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: در چهار سال اخیر ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد و پوشش شبکه فاضلاب تبریز بدون حتی یک ریال بودجه دولتی، از ۴۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش یافت.

پورمهدی اظهار داشت: ۶۰۰ کیلومتر از این پروژه شبکه‌ گذاری شد و تونل انرژی تبریز که از ۲۰ سال قبل مطرح بود در این مدت ۲.۵ کیلومتر کار شد.

وی گفت: طول بزرگراه‌های استان از ۲۹۰ کیلومتر به ۵۰۰ کیلومتر رسید و نظیر این کارهای بزرگ در نقاط مختلف استان اجرا شد.

زیرساخت های مختلف عمرانی در استان تکمیل می شود

معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نی در ادامه این جلسه گفت:  زیرساخت های مختلف عمرانی در استان تکمیل می شود.

جواد رحمتی با اشاره به  اینکه پیگیری یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه عمرانی است، ادامه داد: زیرساخت‌های استان باید برمبنای ارتقای سطح معیشت مردم، افزایش گردش مالی و خلق ثروت توسعه یابد که یکی از حوزه‌های بسیار مناسب برای این کار، حوزه خدمات گردشگری است.

وی بر توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه روستایی و گردشگری تأکید کرد و افزود: اصلاح برخی از امور به‌ویژه نظارت بر شهرداری‌ها و انسداد روزنه‌های فساد در مدیریت شهری از دیگر رویکردهای حوزه معاونت عمرانی استانداری خواهد بود.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید برای عبور از شرایط سخت تحریم ها آماده باشیم، ادامه داد: وضعیت عمومی کشور به‌لحاظ مالی مناسب نیست. باید خودمان را برای شرایط خاص آماده کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که دچار روزمرگی و کارهای تکراری نشویم، گفت: رفتارهای اداری باید استانداردسازی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما