شناسهٔ خبر: 26201091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| اندونزی آماده افزایش همکاری تجاری و اقتصادی با ایران است

R41371/P1486/S6,73/CT11

سفیر اندونزی با بیان اینکه زرات گردشگری اندونزی درصدد تبیین پیش‌نویس همکاری در حوزه صنایع‌دستی با ایران است گفت: اندونزی آماده افزایش همکاری تجاری و اقتصادی با ایران است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اکتاوینو علیمودینو ظهر امروز در سفر خود به استان مرکزی که به هدف تعامل و گسترش روابط تجاری انجام شده با اشاره به امنیت کشور ایران در منطقه و وجود تنوع محصولات اظهار داشت: کشور ایران کشوری باثبات و امنیت در منطقه محسوب می‌شود، که با وجود این ویژگی برای روابط تجاری و تعامل دوجانبه هدف مطلوبی به شمار می‌آید.

وی افزود: در این سفر تلاش داریم که با ظرفیت‌های استان مرکزی به هدف توسعه تجارت در زمینه‌های مختلف مانند محصولات کشاورزی و واردات نفتی یبشتر آشنا شده و درهای تعامل را باز کنیم.

سفیر اندونزی تصریح کرد: کشور اندونزی واردکننده خشکبار و پسته از ایران بوده و فرش ایرانی هم مورد توجه اندونزی قرار دارد، همچنان واردات عسل و گیاهان دارویی، سنگ‌ آهن، مواد معدنی و فولاد، از دیگر اقلام مورد نظر واردات اندونزی بوده که  درصدد خرید آن هستیم و پیشنهاد می‌کنیم اتاق بازرگانی ایران و استان مرکزی تمرکز بیشتری بر محصولات کشاورزی برای صادرات داشته باشند.

علیمودینو بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های مناسبی در حوزه معادن، صنعت و کشاورزی دارد، کشور اندونزی علاقمند است تا روابط خود را مانند تعاملی که با استان اصفهان و قم داشته در استان مرکزی هم گسترش دهد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به نشست اقتصادی اندونزی در تهران که با حضور ریاست جمهوری این کشور و مقامات ارشد در ماه آینده برگزار می‌شود از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان مرکزی هم برای حضور در این نشست در راستای افزایش تعاملات دعوت می‌کنیم.

سفیر اندونزی عنوان کرد: کشور ایران در اندونزی دارای میز بازرگانی بوده که زمینه مناسبی را برای ارتباطات تجاری فراهم کرده، این امکانات گسترش تعامل و افزایش تراز تجاری دو کشور را به دنبال دارد، وزرات گردشگری اندونزی درصدد تبیین پیش‌نویس همکاری در حوزه صنایع‌دستی با ایران بوده که در امتداد آن می‌توان تعاملات فرهنگی، دینی، دانشجویی و گردشگری را توسعه دهیم.

علیمودینو اضافه کرد: کشور ایران از نظر موقعیت گردشگری بسیاری از ویژگی‌های مورد توجه گردشگران را دارد و گردشگران اندونزیایی از سفر به ایران استقبال می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه اندونزی در خوزستان و اهواز اجرای 2 پروژه نفتی را در دست دارد، همچنین در بوشهر و عسلویه پروژه کودهای شیمیایی را دنبال می‌کند، برای مثال کشور اندونزی ساخت پالایشگاه در کشور پاکستان را در دست دارد و با توجه به موقعیت نفتی کشور ایران می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

سفیر اندونزی تصریح کرد: همچنین با توجه به تلاش‌های اندونزی در حوزه نانوتکنولوژی می‌توان از همکاری دوجانبه بین دو کشور و استان مرکزی استفاده کرد، خوشبختانه با توجه به تحریم‌ها از سوی امریکا تاکنون این تحریم‌ها تاثیری در روابط ایران و اندونزی نداشته و می‌توان ارتباطات خود را افزایش دهیم.

به گزارش تسنیم، سفیر اندونزی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی و شهر اراک، علاوه بر بازدید اماکن تاریخی و گردشگری اراک مانند بازار از واحدهای صنعتی تولیدی و نمایشگاه گل دیدن می‌کند و همچنین نشست‌هایی با فعالان اقتصادی استان مرکزی هم در برنامه سفر اکتاوینو علیمودینو تبیین شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما