شناسهٔ خبر: 26200729 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کنگره ملی شهدا تا سال ۱۴۰۰ در تمام استان‌ها برگزار می‌شود

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: کنگره شهدا در چند سال گذشته در بیش از 20 استان کشور برگزار شده و تا سال 1400 نیز حداقل برای یکبار در تمامی استان‌ها کنگره برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
  کنگره ملی شهدا تا سال ۱۴۰۰ در تمام استان‌ها برگزار می‌شود
به گزارش ایکنا؛ سردار پاسدار احمد حق طلب امروز 29 خرداد جاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:در استان‌های خراسان جنوبی، قزوین، البرز و کرمان سال 97 کنگره شهدا برگزار می‌شود. تاکنون کنگره‌های متعددی به صورت سرزمینی و قشری یا تخصصی در سراسر کشور برگزار شده از جمله کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو، هنرمندان، کارگران، اصناف، ورزشکاران و سایر موارد هر سال یک یا دو مرتبه برگزار می‌شود. سیاست سپاه و منطق زمانبندی این کنگره‌ها حکم می‌کند فاصله زمانی بین استان‌ها مناسب باشد. از آنجایی که استان البرز برای برگزاری کنگره شهدا در ابتدای مهرماه اعلام آمادگی کرده است، لذا انتظار می‌رود سایر استان‌ها با فواصل زمانی نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره یاد شده اقدام کنند.نزدیک بودن کنگره‌های شهدای استان‌ها سبب محدود شدن زمان شده و یکی از سیاست‌های صدا و سیما نیز برای پخش اینگونه برنامه‌ها رعایت فاصله زمانی برای پوشش کامل است در غیر اینصورت همکاری محدود خواهد بود.

وی اظهار کرد: موضع گیری‌ استاندار خراسان جنوبی، توجه و عنایت به برگزاری این کنگره قابل تقدیر است که نشان از حمایت همه جانبه مسئولان استان به برگزاری کنگره شهدا است.بنا به گفته مسئولان استان‌هایی که کنگره شهدا را برگزار کرده‌اند بزرگترین رخدادی که در این استان می‌تواند به وقوع بپیوندد بعد از سفر مقام معظم رهبری، برگزاری کنگره شهداست .

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: بیش از 2 سال است که برای برگزاری کنگره شهدای استان می‌کوشیم و اکنون با همه توان و ظرفیت تلاش می‌کنیم این رویداد بزرگ را به ثمر برسانیم و با تلاش‌ها و پیگیری‌های امام جمعه بیرجند، استاندار و سایر مسئولان استان ستاد این کنگره را فعال و کارگروه‌هایی تشکیل شد. امید است کاری انجام دهیم که مورد رضایت خداوند متعال بوده و در راستای ترویج ارزش‌های عالی و متعالی شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس گام‌هایی برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما